Френският производител Alpine представи A110 E-Ternité – концептуален модел, който трябва да покаже в каква посока ще поемат бъдещите модели на марката с нулеви вредни емисии. Електромобилът ще дебютира пред публика този уикенд по време на Голямата награда на Франция, кръг от световния шампионат във Формула 1.
В компанията определят Alpine E-Ternité като „истинска лаборатория на колела за изучаване на електрифицираната еволюция на марката“. Френският бранд предвижда да пусне захранван от батерии спортен автомобил най-късно до 2026 година, като в него ще бъдат използвани много от технологиите, демонстрирани от концепцията.
При проектирането на E-Ternité френските инженери са си поставили за цел да съчетаят производителността, настройките и динамиката на модела A110 с двигател с вътрешно горене. Задачата им е усложнена допълнително от дизейнерите, които са променили някои детайли на оригиналния модел. Най-важният от тях е превръщането на купето в кабриолет, като електромобилът е оборудван с рециклиран покрив от въглеродни влакна, който може да бъде премахнат.
Всъщност, цялата кола има много по-леки части на каросерията, като целта е да се спести тегло заради наличието на батерия. Някои детайли са направени от лен, като според инженерите на Alpine, този материал предлага същата твърдост като въглеродните влакна и по-добър акустичен комфорт. Променена е мултимедийната система и е добавена нова аудио-система, състояща се от 8 високоговорителя и субуфер.
Задвижването на концептуалната спортна кола е поверена на двигателя на Renault Megane E-Tech. Естествено, модулите са адаптирани към пода на A110, за да се постигне оптимизирано разпределение на теглото, възможно най-близо до това на модела с двигател с вътрешно горене. Четири от тях са поставени отпред, а другите осем отзад. В крайна сметка Alpine E-Ternité тежи с 258 кг повече от оригиналния A110, като общото тегло е 1378 кг. Целта обаче е при серийния вариант то да бъде не повече от 1320 кг.
Инженерите на Alpine са си поставили и друга цел – характеристиките на електромобила да бъдат близки до тези на A110 с бензинов двигател. Мощността е 242 к.с. и 300 Нм срещу 252-300 к.с. и 320-340 Нм при конвенционалния модел. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 4,5 секунди (4,4-4,2 секунди при бензиновото A110 в зависимост от модификацията), а максималната скорост е 250 км/ч (260-280 км/ч).
Поставянето на електрически мотор води и до смяна на трансмисия. Вместо оригиналната 7-степенна скоростна кутия с двоен съединител е поставена нова, по-компактна и по-лека кутия, способна да осигури достатъчно производителност.
Променена е и цялата електронна система, за да бъде адаптиране към наличието на батерия и електромотор. Съответно, има и нови режими на движение. Нов е и софтуерът, който управлява както информационно-развлекателната част, така и цялото задвижване, като той се обновява от разстояние.
Що се касае до пробега на електрическия Alpine, той е 420 км с едно зареждане на батерията. За сравнение, бензиновото A110 изминава около 550 км с един резервоар.
Още снимки на електрическата концепция на Alpine - вижте в галерията:
Снимки: Alpine