fallback

Rimac си хареса новите батерии на Tesla

Хърватската компания се загледа в клетките 4680, но ще приложи друг подход

След като все повече традиционни автопроизводители и нововъзникнали компании напредват с разработките на електромобилите, не е необичайно за тях да погледнат какво правят Tesla, за да разберат какво работи добре и какво трябва да се избягва. Затова не сме изненадани, че производителят на електрическата хиперкола Nevera - Rimac, е обърнал сериозно внимание на новите клетки 4680 на американците. Или нещо такова...

Преди няколко години от Tesla обявиха, че ще представят нови и иновативни клетки за батерии, които ще са по-големи и с по-голяма енергийна плътност от предлаганите дотогава. Това стана факт и американският производител започна да инсталира новите акумулаторни блокове с клетки 4680 на кросоувъра Model Y, произвеждан във фабриката в Тексас.

Клетките, използвани от Tesla са с диаметър от 46 мм и височина от 80. От Rimac, според публикация на Automotive News, също искат да разработят акумулаторна платформа, базирана на цилиндрични клетки със същия диаметър. Хърватската компания, обаче, възнамерява да експериментира с различни височини на клетките.

Ръководителят на изследванията и инженерните разработки в Rimac Technology - Васим Сарвар Дилов,, споделя, че компанията се надява да увеличи значително производството на батерии, като през 2023 година то ще достигне до 40 000 пакета, а до 2028 - 200 000. Дилов заявява също, че Rimac са в преговори с три различни производителя на батерии, които да произвеждат клетки за новите им акумулаторни платформи.

Пред Automotive News, специалистът заявява: "Новата модулна платформа формира базата за по-голямата част от бъдещите ни програми. Преди просто опитвахме да намерим най-добрите клетки в света. И ако те ти трябват за няколкостотин автомобила, може да го направиш. Но при значителен ръст с обеми от стотици хиляди, ситуацията е доста различна".

От Rimac са в разгара на проекти с различни други автомобилни производители. Компанията наскоро разкри, че ще доставя батерийни пакети за Aston Martin Valkyrie, заедно с Koenigsegg - шведската компания, която произвежда доста скъпи суперколи.

Интересното е, че Rimac също вече работи върху структурни батерии - основен компонент от новия кросоувър Model Y на Tesla. Дилов разкри, че компанията цели да намали самата батерия, независимо от клетките. Целта е 75 процента от общото тегло на батерията да идва само от клетките. Хърватите се надяват да пуснат този нов структурен пакет с 46 мм клетки до 2025 г.

От Automotive News отбелязват, че 63% от теглото в пакета батерии на Porsche Taycan е на клетките. При Tesla Model 3 процентът е 64, а при Rimac Nevera - 67%. Дилов обяснява, че колкото по-голям процент постигне компанията, толкова по-малко ненужно тегло ще има автомобилът, което е важно в електрическата ера и особено при суперколите на ток.

fallback
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    А кво беше тва Койота ?
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Производителите дават повече батерии на Римац, отколкото на Тойотка.
fallback
Последни