Дълголетието е сериозно притеснение за повечето купувачи на електромобили, като това се отнася най-вече за влошаване на батерията на харесания от тях модел. Затова винаги е интересно да се види как се представят коли на ток с голям пробег, като се разбере какви проблеми са имали през годините техните собственици.
В случая Кайл Конър от YouTube-канала Out Of Spec Reviews наскоро имаше шанса да провери Tesla Model X 100D от 2017 г., който е навъртял над 200 000 мили (321 000 км). Собственикът на кросоувъра – Кристиан, живее в Словакия и колата се ползва именно там, при това ежедневно в продължение на 5 години. За разлика от повечето притежатели на Tesla, той зарежда предимно на Superchargers, а не у дома (което е по-евтино и по-добре за батерията).
Кристиан обаче твърди, че пътува много и използва станциите за обществено зареждате през 75% от времето. Той е сменил предната броня на електромобила си, след като е участвал във верижна катастрофа на магистрала, а освен това е заменил 20-цоловите колела с 19-цолови, които са по-удачен избор за лошите пътища в Източна Европа.
Естествената кожа в салона е запазена дори след големия пробег, но воланът е много износен и се нуждае от смяна. Кросоувърът няма проблем с вратите, тъй като Кристиян сменя всяка година техните уплътнения.
При покупката на този Model X във версия 100D батерията е имала използваем капацитет 93,7 кВт/ч. Според изчисленията на собственика, 5 години и 320 000 км по-късно капацитетът е 83,8 кВт/ч. Това прави разграждане от около 10%, което е супер впечатляващо. Цифрата е още по-забележителна с оглед на факта, че колата се зарежда толкова често.
Колата му има няколко малки петна от ръжда с напукана на едно-две места боя. Водата е започнала да прониква през багажника, но собственикът планира да отстрани проблема скоро. Той е имал и проблеми с окачването, които са отстранени. По време на шофирането по магистрала не се чува скърцане и дрънчене, което е доказателство за здравината на автомобила.
В крайна сметка, Кайл Конър остава много впечатлен от този Model X. Той препоръчва на всеки, който иска да си купи Model S или Model X на старо, да похарчи повече пари за версията 100D вместо за по-старата 90D.
Снимки и видео: Out Of Spec Reviews