Да има или да няма „Зелена зона“ и многоетажни паркинги в столичния квартал Мусагеница, питат от община „Студентска“. В тази връзка има идеен проект, който е част от нова транспортна схема на квартала. А въпросите са към жителите на „Мусагеница“, които могат да дадат мнението си за почасовото платено паркиране и за изграждането на многоетажни обществени паркинги на общински имоти в близост до метростанция „Г. М. Димитров“.
Заключителната част от общественото обсъждане е в четвъртък (21 юли), когато ще бъдат представени промените в идейния проект, предложени от гражданите по време на предварителните представяния. Допитването ще започне на 15 септември, а крайната дата е 30 септември. Мястото на анкетата ще бъде читалище „Елин Пелин“.
В настоящия момент пълнолетните жители с адресна регистрация в квартала са приблизително 9000.Заключителната част от общественото обсъждане е в четвъртък (21 юли), когато ще бъдат представени промените в идейния проект, предложени от гражданите по време на предварителните представяния.
Съобщава се също така, че при липса на гражданска активност и доброволци за анкетата, допитването ще бъде организирано и реализирано от управата на район „Студентски“ в административната сграда.
Последното разширение на обхвата за „синя“ и „зелена “ зона в София е от 1 декември 2021 година. Тогава Столичният общински съвет промени и работното време - „синя зона“ в работни дни и събота от 8,30 до 20 часа с максималното допустимото време за паркиране 2 часа. За „зелена зона“ в работни дни е от 8,30 ч до 19,30 ч и в събота - от 10 до 18 ч, автомобилът може да е паркиран до 4 часа. „Синята зона“ струва 2 лева на час, а за „Зелена” - 1 лев.
Същевременно Центърът за градска мобилност стартира пилотна кампания за премахване на „кални точки“ за паркинги в зоните за платено паркиране. Решението е на Съвета на директорите на дружеството, което прие, че при наличие на финансов ресурс, до 30 на сто от средствата от винетни стикери ще отидат за подобряване на инфраструктурата и за чистота на въздуха. „Ще се съсредоточим върху по-малки места, които са за 7 до 15 автомобили, но повече като брой“, каза Иван Антов, председател на борда.