IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

„Зелена зона“ и многоетажни паркинги за живеещите в Мусагеница

Жителите на квартала трябва да решат дали ще ги има

Да има или да няма „Зелена зона“ и многоетажни паркинги в столичния квартал Мусагеница, питат от община „Студентска“. В тази връзка има идеен проект, който е част от нова транспортна схема на квартала. А въпросите са към жителите на „Мусагеница“, които могат да дадат мнението си за почасовото платено паркиране и за изграждането на многоетажни обществени паркинги на общински имоти в близост до метростанция „Г. М. Димитров“.

 

Зелена зона

 

Заключителната част от общественото обсъждане е в четвъртък (21 юли), когато ще бъдат представени промените в идейния проект, предложени от гражданите по време на предварителните представяния. Допитването ще започне на 15 септември, а крайната дата е 30 септември. Мястото на анкетата ще бъде читалище „Елин Пелин“.

В настоящия момент пълнолетните жители с адресна регистрация в квартала са приблизително 9000.Заключителната част от общественото обсъждане е в четвъртък (21 юли), когато ще бъдат представени промените в идейния проект, предложени от гражданите по време на предварителните представяния. 

Съобщава се също така, че при липса на гражданска активност и доброволци за анкетата, допитването ще бъде организирано и реализирано от управата на район „Студентски“ в административната сграда.

Последното разширение на обхвата за „синя“ и „зелена “ зона в София е от 1 декември 2021 година. Тогава Столичният общински съвет промени и работното време - „синя зона“ в работни дни и събота от 8,30 до 20 часа с максималното допустимото време за паркиране 2 часа. За „зелена зона“ в работни дни е от 8,30 ч до 19,30 ч и в събота - от 10 до 18 ч, автомобилът може да е паркиран до 4 часа. „Синята зона“ струва 2 лева на час, а за „Зелена” - 1 лев.

Същевременно Центърът за градска мобилност стартира пилотна кампания за премахване на „кални точки“ за паркинги в зоните за платено паркиране. Решението е на Съвета на директорите на дружеството, което прие, че при наличие на финансов ресурс, до 30 на сто от средствата от винетни стикери ще отидат за подобряване на инфраструктурата и за чистота на въздуха. „Ще се съсредоточим върху по-малки места, които са за 7 до 15 автомобили, но повече като брой“, каза Иван Антов, председател на борда.

 

 

0 от 500
  • #8
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Глас от тъдява ( преди 10 месеца )
    Българските предприемачи са кошове от всякъде. В Испания като строят нов блок правят 2-3 етажа подземни паркинги, защото дори да не ги купят в момента, се пускат под наем/продажба за живущите в съседство и строителя не губи пари. А в България гледат от всичко да спестят. Ходих да гледам ново строителство и гаража беше като гора-колони през 2 метра половината места не можеш да вкараш кола по голяма от корса/клио
  • #7
    7 rate up comment 1 rate down comment
    roslio ( преди 10 месеца )
    Първо постройте паркингите. Пуснете ги да работят. Искайте на колите месечен наем примерно от 50 лв. и тогава обсъждайте въвеждане на зона. Всичко друго е тъпотия.
  • #6
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Johnny Bravo ( преди 10 месеца )
    А тези които строят нови жилища какво правят? Хоп блокче с 40 апартамента, прай 10 гаража и 5 парко места и готово , щото нали има вратичка в закона ...нищо ново, а че всеки вече има по 10 коли това въобще не го коментирам. И все по зле ще става, за съжаление.
  • #5
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Отивам в Гората ( преди 10 месеца )
    Абе *** ти и сега плащаш, данък на апартамент, данък на автомобил, винетка. Зелената зона си е чиста лапачка и няма да ти даде никаква гаранция, че имаш парко място, а като отидеш 2 пресечки по надолу в квартала до магазина с децата да трябва да пускаш смс си е нагло.
  • #4
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Искам ( преди 10 месеца )
    Искам зелена зона навсякъде, пред нашият панелен блок има поне 10-15 автомобила които са без граждански, не се помръдват месеци и години и заемат от местата за ползващите автомобили хора. Има семейства/хора с по 3-4-5 автомобила и постоянно се препречват един друг, "пазят" си места, може да те запушат ако ум спреш на "тяхното" място... затова решението е да плащаш. Никой няма да плаща за 3-4 коли не в движение, един бус служебен с който си идва и една две други.. ужас е..
  • #3
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    От сега мога да кажа че хората са против многоетажни паркинги, на думи ги искат ама да са безплатни, като им кажеш че ще е 50-100лв на месец ще има вой до небето
  • #2
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Понятието "Синя зона" се *** в България. И вече е синоним на лошо. В София фирмата, която отговаря за зоните е частна и гони печалба, а не държавна и всички приходи да влизат в общината за паркинги и поддръжка на пътищата. Идеята на тези зони е да се стимулират хората да не ходят с кола там и да се отпуши района. А почти не остана град в БГ дето да не е забил табелка "Синя зона" в центъра си, нищо че на 100 парко места се падат по 50 автомобила.
  • #1
    8 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Навсякъде трябва да е зелена/ синя зона, освен може би в най- крайните квартали. Не само се ограничат броя прииждащи, които пречат на живущите в кварталите да паркират, но се ограничава броя на коли на самите живущи до 2 на домакинство (което трябва вече да бъде закон)