2022 вероятно ще остане в историята на автомобилната индустрия като уникална година: продажбите масово падат, но пък печалбите растат. Създаденият пазарен дефицит позволява на компаниите да поддържат рекордно високи цени за автомобилите си. За първата половина на годината всички основни пазари в Европа отчитат сериозен спад спрямо 2021, и продажбите са на най-ниското си ниво от над десетилетие насам.
Много експерти бяха скептични за шансовете на DS, новообособената премиум марка на Peugeot-Citroen. Но пред 2022 френският бранд отчита почти 11% ръст, изпреварва по продажби в ЕС Land Rover, и е близо двойно по-голям от Lexus и Alfa Romeo
Само два пазара в Европа могат да се похвалят с двуцифрен ръст тази година - Румъния (23%) и България (13.3%), показват данните на европейската браншова организация АСЕА. Понеже се основават на докладвани от дилърите числа, те се разминават леко със статистиката за регистрациите, която Automedia.bg изготвя на база данни от МВР. Но все пак са достатъчно показателни за състоянието на пазара. Нека видим кои според АСЕА са най-печелившите и най-губещите марки на европейския пазар през 2022 година.
20-те най-продавани марки в Европа през 2022 (ГАЛЕРИЯ):
Германската марка се срина драматично, откакто стана собственост на Stellantis, и днес има пазарен дял от едва 3.8% - наполовина по-малко, отколкото в миналото под шапката на GM. Но пък за компенсация за пръв път в новата си история Opel е на печалба.