Днес е така нареченият "N ден" за Hyundai, в който южнокорейският производител показва новостите за високодинамичните си модели. За съжаление, компанията не разкри напълно Ioniq 6 N, но поне потвърди, че ще пристигне догодина. Но пък показа две много интересни концептуални спортни коли.
N Vision 74 и RN22e са два много различни електрически концептуални автомобила, но пък следват общата цел да изследват бъдещето на спортните автомобили с високи динамични характеристики. N Vision 74 е с ретро стил, който е вдъхновен от концепцията Pony на марката от 70-те години на миналия век. RN22e е преработен вариант на Ioniq 6, но компанията избягва да го нарече Ioniq 6 N.
Hyundai N Vision 74 е доста интересен хибрид, който се задвижва от водородна горивна клетка плюс батерия. Но какво означава подобна комбинация? Корейците обясняват, че това позволява кратки спирания за презареждане на водород или батерията и по-голяма автономност. Чрез наличието на система с горивни клетки и електрическа батерия, ефективността на охлаждане е подобрена, докато двата различни източника на енергия могат да се използват в зависимост от различните условия на шофиране.
Комбинацията от резервоар за водород с капацитет 4,2 кг и 62,4-киловатчасова батерия, според Hyundai, осигурява пробег от над 600 км с едно зареждане. N Vision 74 изпозлва два електромотора, задвижващи задните колела, които постигат максимална мощност от 680 конски сили и въртящ момент от 900 Нм. Максималната скорост е 250 км/ч, а данни за ускорението не се споделят към момента.
От Hyundai са доста свенливи, когато става въпрос за възможностите на Ioniq 6 N, но пък заявяват, че RN22e е „поглед към предстоящия сериен електрически N“. Стандартният модел беше разкрит едва наскоро, но неговата форма със сигурност е чудесна основа за нещо по-спортно.
В концептуална форма, мощността съвпада със същите 585 к.с. (430 kW) като при Kia EV6 GT, а въртящият момент е 740 Нм. Акцентът тук не бил толкова върху извличането на повече сила, а върху нейното използване по начин, който създава "чудовище, което яде завои". Оборудван с AWD, RN22e осигурява оптимизирано разпределение на въртящия момент според различните режими на задвижване, което позволява на водачите да избират силата на въртящия момент на предните и задните колела.
За да подобри възможностите на RN22e за състезателна писта, N се фокусира върху охлаждането и спирането, за да подобри издръжливостта. Наличието на четирибутални спирачни апарати и 400-милиметров хибриден диск позволява на RN22e да издържи теглото на своята силова електрическа система. Hyundai N ще използва RN22e, за да проучи как да осигури динамично движение с регенериращо спиране, което контролира отклонението от посоката на движение и атаката в завой, както и да прави подобрения по архитектурата E-GMP за високодинамичните си модели.
Чрез адаптиране на дизайна на Ioniq 6, RN22e използва аеродинамичните характеристики на новия модел. За да увеличи максимално производителността, Hyundai N добавя детайли, вдъхновени от моторните спортове като по-нисък пътен просвет, променени брони и прагове и оптимизиране на различни аеродинамични компоненти. Максималната скорост на болида е над 250 км/ч, а батерията с капацитет 77,4 kWh обещава зареждане от 18 минути до 80%, благодарение на 800-волтовата архитектура.
Повече снимки на Hyundai N Vision 74 и RN22e вижте в галерията: