Един от начините за привличането на повече клиенти е пускането на пазара на мощни автомобили. Така определени производители не само увеличават продажбите си, но и подобряват имиджа си, тъй като тези модели показват най-доброто от дизайна, технологиите и производителността на двигателите.
Такъв е случаят с цели семейства модели като RS на Audi, M на BMW и AMG на Mercedes. Към тях могат да бъдат добавени и други премиум-марки - Alfa Romeo (Quadrifoglio), Lexus (F) и Jaguar (SVR). Тези автомобили обикновено са извадени от гамата на производителя, като са получили супердвигатели и по-ниско тегло.
Как се справят тези модели на пазара? Според данните на JATO Dynamics на европейските пазари, през 2021 г. най-популярна е била гамата RS на Audi. Същото е положението и през първото тримесечие на 2022 г. Това семейство включва моделите RS3, RS4, RS5, RS6, RS e-tron GT, RSQ3, RSQ3 Sportback, RSQ8 и TT RS, като от него са продадени 17 600 единици през 2021 г. и близо 7000 за първите 3 месеца на 2022 г.
Това е съответно 3,0% и 4,7% от общия обем на марката, като Audi позиционира това семейство чрез чудесна маркетингова кампания. В гамата спортни коли обаче има и някои липси – като RS Q5, например, който би трябвало също да се радва на сериозен успех на пазара.
По отношение на продажбите на спортни модели, на второ място е Mercedes AMG с 6300 продажби, което е спад от 34% спрямо първото тримесечие на 2021 г. AMG-версиите на класовете A, C, E и G и CLA, CLS, GLA, GLB, GLC, GLC Coupé, GLE Coupé и SL представляват 4,1% от общия обем на марката през същия период (в сравнение с 5,4% през първото тримесечие на 2021 г.).
На трето място е семейството М на BMW. През първите три месеца на тази година компанията от Мюнхен продаде около 3600 бройки от моделите M3, M4, M5, M8 и от M и M Competition версиите X3, X4, X5 и X6. Обемът се е увеличил с 18% благодарение главно на последното поколение на M3 и M4.. За разлика от Audi и Mercedes, BMW M гамата представлява 2,3% от общите продажби на марката.
Далеч по-голямо влияние върху общите продажби на Alfa Romeo има подмарката Quadrifoglio, с която се обозначават спортните версии на моделите на италианския производител. Версиите Quadrifoglio на Giulia и Stelvio представляват 5,8% от общия брой на Alfa (през първото тримесечие на 2021 г. те бяха 5,3%).