IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Първото Lamborghini EV ще е кросоувър с цена над 300 000 лири

Автомобилът ще бъде вдъхновен от концептуалния модел Estoque

Lamborghini EV - тази кола няма да я видите скоро по пътищата, но посоката на автомобилостроенето е ясна, поне засега – електричеството. И както всички компании са поели по този път, така и Lamborghini „работи по въпроса“. Наскоро Стефан Винкелман – генерален директор на Lamborghini, заяви в интервю, че първото напълно електрическо Lamborghini ще бъде изцяло нов, радикално стилизиран 2+2 кросоувър, който ще е готов през 2028 г.
 

Lamborghini estoque


Миналата година от фирмата начертаха стратегията за електрификация, която е в три фази за следващите 10 години. Началната стъпка е пускането на пазара от 2023 г. на първото Lamborghini с plug-in хибрид, наследник на Aventador. До края на 2024 г. три съществуващи модела на Lamborghini - Aventador, Huracаn и Urus, ще бъдат оборудвани с plug-in хибридно задвижване. Този ход ще позволи на компанията да намали емисиите с 50 процента до 2025 г. Третата стъпка е нов кросоувър 2+2 и електрическа версия на Urus, които ще бъдат пуснати на пазара през 2028 г.

Въпреки, че компанията не представи конкретни подробности за новия кросоувър, се прогнозира, че автомобилът ще бъде вдъхновен от концептуалния Lamborghini Estoque, който дебютира през 2008 г., но така си и остана само на хартия. Западни медии изчисляват, че цената на Lamborghini EV ще започне от около 300 000 британски лири и ще бъде най-скъпият модел в продуктовата линия на Lamborghini.

 

Lamborghini lineup


Винкелман допълва, че с планираните два напълно електрически автомобила до 2030 г., компанията ще има известно време да реши дали може да продължи с двигателите с вътрешно горене или трябва да премине изцяло на електричество. Но това ще бъде съобразено и с решенията на Европейския парламент.

Засега се очаква през 2035 г. да бъдат въведени правила за производството на изцяло електрически автомобили в повечето от държавите в Европа. Но, както казва още шефът на Lamborghini – има и пазари извън Европа с други закони по отношение на автомобилите и вредните емисии, за които все още няма яснота за посоката на развитие.

 

 

0 от 500