IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Hyundai Ioniq 6 идва с рекордно ефективни батерии

Новият електрически модел на корейците ще се предлага с един или два мотора

През 2020 г. Hyundai показа Prophecy Concept – електрически седан, чието капковидно тяло беше проектирано да създава възможно най-ефективна аеродинамика. Две години по-късно корейците са готови със серийната версия на модела. Тя ще се казва Hyundai Ioniq 6 и ще излезе на пазара в Европа в началото на 2023 г.


Hyundai Ioniq 6


Именно ефективността е това, което е ръководило не само инженерите, но и всеки, който е работил по проекта Ioniq 6. Крайният резултат е купе с 4 врати, което може да измине 610 км с едно зареждане на батериите, предлагайки рекордно нисък разход на енергия в тази категория.

За захранване на двигателя или двигателите (в зависимост от избраната конфигурация) на най-мощния Hyundai Ioniq 6 отговаря батерия с капацитет 77,4 кВт/ч – същата, която е поставена и на Ioniq 5. В основата на модела е платформата E-GMP, използвана от електромобилите на корейската група, включващи още модели на Kia и Genesis.


Hyundai Ioniq 6


Самите акумулатори са подобрени в способността си да отдават и приемат ток, така че да намалят консумацията до по-малко от 14 кВт/ч на 100 км. Този показател е за по-слабата версия на Ioniq 6, която получава батерия с капацитет 53 кВт/ч. Съответно, тя е с един електромотор и задвижване на задната ос.

Топ-вариантът е с два електрически двигателя – по един на всяка ос и с батерия със 77,4 кВт/ч. Мощността е 325 к.с. и 605 Нм, като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5,1 секунди. И това няма да бъде най-мощната модификация, тъй като в Hyundai готвят Ioniq 6 N, разработван от спортното подразделение на концерна. Очаква се неговите мотори да развиват над 585 к.с.


Hyundai Ioniq 6


Новото купе с 4 врати разполага още с технология са зареждане с 800 V, която позволява свързването към мрежи с мощност до 350 kW. При тях от 10 до 80% от капацитета на акумулатора се пълни за 18 минути. А с използване на функцията Vehicle to Load, можете да се заредят външни устройства като смартфони, електрически скутери или други.

Интериорът на Hyundai Ioniq 6 до известна степен повтаря този на Ioniq 5, но е добавен нов централен тунел, проектиран специално за поддържане на лаптоп. Има и специално осветление, което сменя силата и цветовете в зависимост от различните налични режими на шофиране.


Hyundai Ioniq 6


Те включват и обновения EV Performance Tune-up, благодарение на който може свободно да се регулират различни параметри като управление и реакция на двигателя, чувствителност на педала на газта, сцеплението (при версията с два двигателя) и др.

Електромобилът разполага и с многобройни системи за подпомагане на водача като Highway Driving Assist 2, където адаптивният круиз-контрол и системата за поддържане на лентата на движение работят заедно, за да поддържат автоматично скоростта, разстоянието от превозните средства отпред и траекторията. Серийният Hyundai Ioniq 6 е оборудван и със система за помощ при шофирането от Ниво 2, което включва функция за автоматично завиване.


Още снимки на Hyundai Ioniq 6 - вижте в галерията:

Снимки: Hyundai

0 от 500
  • #38
    2 rate up comment 2 rate down comment
    IM-just-DrtУАЙТBoY! ( преди 1 година )
    Редно е да уточним и ценовите съотношения и за ЕВР0-континента, като и тук се очертава тази супер-готина машина да стартира от около 38500 ЕВРО, като бегачът на дълги разстояния с 4WD ще достигне около 55 хил.ЕВРО, а пък споменатата по-долу яко спортна пърформънс-RN-версия ще се ситуира в диапазона около 70-те ХИЛЯДИ ЕВРО, но пък съвсем ясно става, че това е друга БИРА...
  • #37
    1 rate up comment 1 rate down comment
    IM-A-just-A-мен_DrtУ ( преди 1 година )
    И да доизтъкнем ФАКта, че най-вече специално за дрифтиращите спортно и масълс-карс ориентирани драйвъри и керосиново ухаещи състезателни духове, Хюн-ДАЙ! възнамерява да пусне след близо година-2 и техния яко форсиран представител на ЙОНИК-6, а именно: RN22e. ТРЕПАЧ! Само за доближаващи се до F1 по типично бързооборотни шофери натискащи яко газта...
  • #36
    2 rate up comment 1 rate down comment
    IM-just-DrtУАЙТBoY! ( преди 1 година )
    До 1-2-4-7: Цената на туй ЕПi-KYpейско супер-бижу, което отпред леко наподобява Сивик/Хонда и Порше, а отзаде леко е взаимствало от АYДИ и МБенца, се очаква да бъде близка до тази на ЙоникА-5, като ще стартира от около 39 хил. и стига докъм 45 хиляди Щатски доларас... сиреч ще се позиционира малко под ТЕСЛА Модел 3! Перфе! Да не забравим да подчертаем също така, че...В основата на модела е залегнала платформата E-GMP, използвана от корейските електромобили, вкл. моделите на Kia и GЕNЕSiS!
  • #35
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Пич, след като електрониката няма никакво значение що не поживееш няколко дни без коли, телевизори, лаптопи и телефони? Тези фирми сумарно имат милиарди евро печалби.
  • #34
    1 rate up comment 1 rate down comment
    FenIX до 34 ( преди 1 година )
    Пич разбирам че ти свършиха аргументите и не виждам връзка с това дали излизам от голямо село София или не. Ама като си толкова любопитен - миналия месец се върнах от ексглокзия в Италия, другия месец отивам във Франкфурт по работа и след това малко разходка в Истанбул. А ти от твоето село излизал ли си скоро защото явно не си си свврявал часовника скоро ;-)
  • #33
    8 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Много русофоб много нещо, а и неграмотно бе. Тука е за коли а не за платени прокопиеви ***. Аман!
  • #32
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Аутомедия най-после направете така че статиите от последните 24 часа или поне 16 да не се махат от началната страница тази е от най-коментираните днес а трябват няколко "кликания" за да се стигне до нея
  • #31
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Пич, излизал ли си някога извън твоето село?
  • #30
    1 rate up comment 6 rate down comment
    FenIX до 31 ( преди 1 година )
    Пич аз пък да те образовам теб - тези фирми изброени от теб сумарно са по-малки само от Самсунг например. И у нас има фирми занимаващи се с електроника но са джуджета спрямо топ компаниите. За твоя информация в топ 100 на най-големите компании има 12 фирми за електроника и нито една не е европейска. За сравнение Самсунг е на 4 място с 197 млн а на 99 място е Fujitsu с 35 млн долара приход - 5 пъти по-мако. Та смятай щом изброените от теб са извън тази класация каква е разликата им с топ фирмите
  • #29
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 32 ( преди 1 година )
    Нямат да гонят по-скоро са с еднаква ефективност спрямо размера си защото Ионик 6 е малко по-голям от Тесла 3 или по-точно 15см дължина и 5см височина (пак пропуск на Аутомедия че не са писали размерите)