fallback

Rimac най-после започна производството на Nevera

Хиперколата с 4 електромотора е първият сериен автомобил, направен в Хърватия (ВИДЕО)

След 5 години разработка и тестове хърватската компанията Rimac най-после успя да стартира серийното производство на хиперколата с 4 електрически мотора Nevera. Това е първият сериен автомобил, произведен в Хърватия, като преди да стигне до конвейера, той е сменил 3 поколения технология за задвижване.

За създаването на окончателния вариант са използвани 18 прототипа, 45 краш-теста и са положени 1,6 млн колективни часа изследвания и разработки. Това е огромно усилие, особено за малка компания, която трябваше да се справи с глобална пандемия, криза с чипове и милиони други проблеми.

Първият сериен модел е с цвят перла Callisto Green с джанти Graphite Vertex и интериор от Sand Alcantara. Въпреки, че автомобилът с производствен номер 000 е напълно готов, той ще остане собственост на компанията Bugatti-Rimac, като ще се използва за изложения.

Плановете на компанията предвиждат годишно производство от 50 бройки, като за продажбата им ще се грижат 25 дилъра по цял свят. Колите за първата година вече са разпродадени, като всяка от тях ще бъде уникална и ще се различава от останалите. За целта са подготвени 36 различни цвята на каросерията, които може да бъдат комбинирани с допълнителни „ливреи“.

Серийната Nevera ще се предлага и с различни варианти на оборудване, като всички те включват карбонови детайли. Един от тях е с напълно голо карбоново тяло, а клиентът ще разполага и с огромен избор от цветна кожа, алкантара, контрастни акценти и метални елементи за интериора.

Задвижването на хиперколата става с 4 електромотора със съвкупна мощност от 1887 к.с. и 2370 Нм. Те се захранват от батерия с капацитет 120 кВт/ч, като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 1,9 секунди. А разстоянието от 1/4-миля се изминава за 8,5 секунди.

fallback
  • #14
    Шибеk ( преди 1 година )
    Хърватите правят много добри сувенири от мидички и рапанчета, а българите сме по напред - правим страхотни чушкопеци
  • #13
    До долния ( преди 1 година )
    Не мислиш ли, че е станало обратното? Обърна ли внимание какви автомобили бяха спрени точно пред офиса. Едната Тесла е точно на бате Мате. Сигурно ще е много лош автомобил, щом го ползва собственика на марката bugatti и марката Римак?Що така кара разпадаща се Тесла, а не кара автомобил от своите марки?
  • #12
    Значи ... ( преди 1 година )
    Илончу да отиде при бате Мате да го научи как се прави истинска електричка! А не некви разпадащи се тесли.
  • #11
    До долния ( преди 1 година )
    Ако говориш за деца в множествено число, си прав, защото има само едно пасажерско място, но ако говориш за едно дете на възраст на която му е позволено да се вози на предна седалка на който и да е автомобил, значи можеш да говориш и в този и няма никакви проблеми да го закараш на училище.Обясни защо според тебе не може? Какъв е проблемът?
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Глей ся тоя автомобил е напълно неприложим за да возиш деца на училище
  • #9
    TSLA ( преди 1 година )
    Мате (CroDriver) е нечовек и направи невъзможното. 10:51 се вижда какво кара той и заместникът му в ежедневието.
  • #8
    До 5 ( преди 1 година )
    И какъв е проблемът да закараш някой до училище с този автомобил? За разлика от останалите спортни автомобили в него се влиза и излиза много лесно. youtu.be/RE_w1-5eHgI ако превъртиш на деветата минута ще видиш как Мат Уотсън който е висок 1,90 метра без проблеми за 5 секунди излиза извън автомобила, а след това отново сега да на седалката. Смяташ ли, че някой тинейджър ще има против баща му да го закара с точно този автомобил на училище?
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Хаха как се унифицира производство бе нали всичко това се базир ана патенти и права за тях което води до разлики при различните производители как ще ги унифицираш.Немските нацисти искат Тесла да им направят зарядни станции а те да ги ползват после е че аз за какво си купувам Тесла за да чакам оня с фв пред мене да зарежда ли.Петролните компании са лесни с правенето на бензиностанции те продават продукта който добиват а Тесла не добива никела и тн правят го добивни компании
  • #6
    slaviboi ( преди 1 година )
    ел. коли могат да се правят много лесно, и евтино, не е голяма философия. В момента проблемите касаят пробега на батерията и инфраструктурата за зареждане. Всичко друго е екстри и маркетинг. ЕС трябва да унифицира производството и да задължи производителите да правят коли със лесно сменяеми батерии.
  • #5
    до долния ( преди 1 година )
    А бе с това малко трудно ще закяраш някого на училище
fallback
Последни