fallback

Проблем със софтуера бави Audi, Porsche и Bentley

Голям брой електромобили на VW Group са под сериозна заплаха

Проблеми в софтуерното подразделение Cariad на Volkswagen Group може да забавят появата на ключови нови електрически автомобили от марките Audi, Porsche и Bentley. Според германското издание Automobilwoche, което цитира неназовани източници, новият флагман на Audi, разработен по проекта Artemis, няма излезе на пазара до 2027 г., а това е цели 3 години след първоначално обявения срок.

Твърди се също, че планът на Bentley да продава само батерийни автомобили до 2030 г. изглежда „съмнителен“, като сериозно забавяне застрашава излизането на новото Porsche Macan в електрически вариант, както и неговия „брат“ Audi Q6 e-tron. Двата електромобила трябваше да бъдат готови догодина.

Информациите до момента сочат, че Cariad сериозно изостава от графика в разработването на нов софтуер за моделите. Дъщерното дружество на Volkswagen Group трябваше да пусне поколението софтуер 2.0, способно на автономно шофиране от Ниво 4, още през 2024 г., но това изглежда малко вероятно в момента.

Заради закъсненията, първият сериен автомобил Artemis, който засега е наречен Landjet, ще излезе едва след водещия електрически седан Trinity на Volkswagen,. Това ще стане най-рано в края на 2026 г., като дори този срок изглежда неизпълним и е по-вероятно електромобилът да се появи чак през 2027 г.

В момента VW изгражда нова фабрика във Волфсбург, в която да произвежда Trinity от 2026 г. Промяната в плановете ще принуди да пусне през 2025 г. друг електрически флагман с кодово име Landyacht. Той обаче няма да има технология за автономно шофиране, с която Audi да се конкурира с моделите на Tesla, BMW и Mercedes-Benz.

Вместо да се използва софтуер 2.0, VW Group ще използва подобрена междинна версия 1.2. Тя обаче също изостава от графика, тъй като трябваше да бъде готова още през 2021 г. Проблемите се увеличават от факта, че Porsche вече стартира предсерийното производство на Macan в завода си в Лайпциг, а до края на годината Audi трябваше да стори същото с Q6 e-tron във фабриката си в Инголщад. Хардуерът за тези два модела е готов, но софтуерът липсва. И това кара концернът да бърза, като вероятно ще се наложат и промени в състава на софтуерното подразделение.

fallback
  • #2
    свърши се ( преди 2 години )
    Че те сега за едно клио нямат чипове какво остава за тия с по десет дисплея и тн.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    А се смеят на руснаците, че не могат да произвеждат даже коли с технологии отпреди 20-30 години. Това, че се пънеш да правиш компютри на колела, ама нямаш софтуера, е същото, като да нямаш ABS и ESP модули за отвяни от съвремието модели. И не, не си високотехнологичен, след като само планираш някакви електрокари, но не можеш да ги произведеш - същият си като АЗЛК: и те, и ти нищо не произвеждате. Смешници - технологична революция ще ми правят... :-(
fallback
Последни