fallback

Електрическият GMC Hummer се оказа по-вреден от бензинов кабриолет

Преминаването на ток не прави пикапа безопасен за околната среда

Организацията с нестопанска цел ACEEE (Американски съвет за енергийно ефективна икономика) установи, че емисиите на въглероден диоксид (CO2) на флагмана на General Motors с 1014 к.с. 341 грама на миля, докато при кабриолета BMW M440i xDrive този показател е по-нисък – 339 грама на миля.

В своето проучване ACEEE припомня, че електрическите превозни средства получават енергия от мрежата. В същото време около 60% от електроенергията в САЩ се генерира чрез изгаряне на изкопаеми горива, така че не може да се счита за „зелена“ в пълния смисъл на думата.

Изчислени по този начин емисии варират в зависимост от щата, но въз основа на средната стойност експертите установиха, че топ-версията на електрическия пикап Hummer EV има емисии от 341 грама на миля. Бензиновият кабриолет BMW M440i xDrive има сравнима стойност от 339 грама на миля, докато показателят на оригиналния Hummer H1 е 889 грама на миля.

Според оценките на EPA енергийното въздействие на бавареца е 1812 литра годишно. Подобни стойности се отчитат и при седана със средни размери Chevrolet Malibu, чиито вредни емисии за 320 грама на миля.

Що се касае до Hummer EV, той вреди на околната среда не само при зареждане на батерията. Тежките акумулаторни клетки (в случая с Hammer една батерия тежи повече от цялата Toyota Corolla) трябва първо да бъдат произведени и след това изхвърлени, което също вреди на околната среда.

Наблюдателите на ACEEE смятат, че властите трябва да се заемат с въпроса за ефективността на електрическите превозни средства. Сега регулаторите следят отблизо бензиновите автомобили и определят изисквания за емисиите, а електрическите автомобили се считат за „зелени“ по подразбиране, въпреки че това не е вярно.

fallback
  • #12
    До 13 ( преди 2 години )
    А можеш ли да обясниш защо при новите коли в световен мащаб продажбите на коли на пропан-бутан са много малки в сравнение с другите горива и тока. И според мен е добър избор в повечето случаи но да обиждаш който не е съгласен е държание на глопав олигофренд. В БГ разликата между бензин и газ е по-голяма защото акциза на бензина е двоен въпреки че не замърсява двойно повече
  • #11
    До 10 ( преди 2 години )
    Навсякъде е различно но не ми се вярва да е много еко добива на петрола който ползват в САЩ. Шистаците не ги знам но част от петрола им се внася от катранените пясъци на Канада които се славят с най-мръсния петрол :D
  • #10
    Жоро ( преди 2 години )
    Интересно е да направят проучване колко емисии се отделят при добива на нефт , при превоза му до рафинерията, при производството на бензин , масло, антифриз. След това транспорт до бензиностанция и да сравнят с електромобил
  • #9
    До долния ( преди 2 години )
    Разбира се това което си написал е напълно справедливо сравнение между отделните автомобили. Има такива безпристрастни сравнения както в ютуб така и по разни блогове, но трябва да се поинтересуваш за да си ги намериш, понеже никой не плаща за тях и няма да ги намериш в статия тук. А тези които поръчват проучванията го правят с цел след това да си платят за техните публикации, за да правят пропаганда и да променят нагласите. Някой път доста успешно, друг път не чак толкова.
  • #8
    Гост ( преди 2 години )
    Ясно ми е, че подобни проучвания са "спонсорирани", но просто са ми странни защото според мен не са толкова важни. Наистина ли толкова хора си купуват електромобил заради емисиите, докато в Германия напр. си пускат ел. централите на въглища? В нета е пълно с драг състезания на електромобили, но аз не познаван човек за който това да е важно и т.н. В крайна сметка един иска обем, друг външен дизайн, трети лукс в интериора, четвърти ниска цена за експлоатация.... и т.н.
  • #7
    Бива ли така ( преди 2 години )
    Как може такъв "срам" да замърсява повече от близо 70 см по-нисък и 35 см по-тесен кабриолет на БМВ а всички очаквахме да замърсява по-малко от Сивик хибрид :D
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Точно този тип проучвания са толкова фалшиви, че повече няма накъде. Първо взимат въглеродните емисии от каталога на производителя, които са всичко друго, но не и реалните. Доказано в реалността понякога са в пъти а не в проценти повече и то за чисто нов автомобил. А след 10 години колко ще са тези емисии? След 10 години емисиите на хамъра ще са много по-ниски, защото цената на възобновяемата енергия е най-ниска и все повече ще доминира, а скъпите въглищни централи ще затварят.
  • #5
    До долния ( преди 2 години )
    Нали знаеш, че пропагандата обикновено е платена от някой, който е поръчал "проучването". На практика поръчваш крайния резултат, а "учените", "специалистите" или "инженерите" , а по някой път и "докторите", правят подходящото проучване за да получат точно този резултат. За всеки здравомислещ като тръгне по пътя на логиката се сеща кой е платил проучването. В случая бих заложил на Toyota.
  • #4
    Гост ( преди 2 години )
    Не разбирам защо електромобилите са толкова обвързани с пропаганда. Според мен трябва да се разглеждат като друг МПС с друг двигател и да се сравняват както сега се сравняват бензиново и дизелово МПС. Като предимство имат ел.двигател с голямо КПД и голям момент, като недостатък - тегло на бетериите и в някои случаи ограничен пробег. Дизайн, качество, интериор си е модел за модел
  • #3
    shvaben ( преди 2 години )
    Сравнението в заглавието на статията м-ду двата различни модела и класове автомобили е некоректно. Малко по надолу в статията е точното сравнение: "показателят на оригиналния Hummer H1 е 889 грама на миля"
fallback
Последни