IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо не трябва винаги да се разчита на парктроника?

Сензорите на система често грешат, а това означава само едно - неприятности

Разчитайки на сензорите за паркиране в колата, много шофьори започват да им се предоверяват, а всъщност тези устройства са измислени, за да избегнат леки инциденти и съвсем не са перфектни. Тази, на пръв поглед надеждна и проста система, нерядко греши. Разказваме ви за случаи, при които сензорите за паркиране няма да ви спасят от инцидент.


парктроник


Много хора са се сблъсквали със ситуация, при която сензорите за паркиране внезапно започват да алармират за опасност. Фалшивите аларми обикновено се появяват през зимата, когато снегът и ледът покриват сензорите. Но такива случаи има и през топлия сезон. 

Например, ако в колата ви има мощна аудиосистема, то тя нерядко излъчва високочестотни смущения. При тези условия сонарът може да се обърка и да алармира грешно. Добре е поне, че това не става в такт с музиката. Такива и други подобни смущения често са причина водачът да загуби бдителността си и да се удари в друга кола или стълб.

Между другото, ако паркомястото е оградено с тънки кабели или вериги, тогава ултразвуковият сигнал на парктроника има вероятност да не ги засече. Следователно електронният блок за управление на радара за паркиране определя неправилно разстоянието до въпросните ограждения, като това увеличава риска от повреда на бронята. 

И накрая, важно е и как са монтирани сензорите за паркиране. Ако инсталацията не е направена правилно, определено ще имате проблеми. Например, ако сензорите са настроени твърде високо. Тогава те няма да могат да разпознаят бордюри и други подобни ниски препятствия. Това заплашва със сериозни драскотини долната част на бронята. В такъв случай предната броня е изложена на по-голям риск, тъй като в болшинството от случаите тя се намира доста по-ниско от задната. Освен това, при контакт с висок бордюр, можете да откъснете пластмасовата лайстна, която е монтирана отдолу.

А ако сензорите са поставени ниско, тогава те определено няма да "видят" високи превозни средства, като камиони, например. Можем да дадем пример с височината на борда на FIAT Ducato, която е 650 мм, а тази на ГАЗ-ка е още по-висока - 700 мм. При неправилно монтирани парктроници сензорите се фокусират не върху високата част на каросерията, а върху частите на окачването на камиона, които са много по-навътре. Сигналът идва със закъснение и инцидентите са налице. Така че нашият съвет е винаги да се оглеждате  и да не се доверявате безусловно на електрониката.


0 от 500
  • #2
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Еее!Нали е опазил предния си стоп....
  • #1
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Един умник с мерцедес спрян успоредно на камиончето ми, като взе да дава на заден и се отърка точно в ръба слезе и взе да се обяснява как има камера и затова не поглежда в страничните огледала. Обаче задния му стоп замина