fallback

Какви опасности крие покупката на автомобил с малък пробег?

Това, че една кола е карана рядко, невинаги я прави добър избор

При покупка на употребяван автомобил потенциалният собственик обръща внимание на много фактори, като един от основните е пробегът. Мнозина кандидат-купувачи смятат, че колкото по-малък е той, толкова по-добре. Това обаче не е точно така, предупреждават експерти.

Факт е, че именно малкият пробег кара продавачът да увеличи цената на колата. В същото време тези купувачите се радват на находката си и напълно забравят за проблемите, които могат да срещнат. Те приемат, че малкото километри им гарантират поне няколко години спокойствие, като в този период ще сменят само основни консумативи и всичко ще бъде наред.

Когато попаднете на кола с малък пробег, но на повече години, задължително трябва да се замислите. Невинаги автомобилът е с превъртян километраж, може да има други проблеми. Например, да е каран само на къси маршрути, което е много по-лошо от дългосрочна експлоатация. Обикновено тези коли се използват само в града, а това често означава попадане в задръствания, които подлагат на сериозно натоварване основните агрегати.

Подобна експлоатация износва автомобила по различен начин, отколкото при шофиране на дълги разстояния. При малък пробег и ниски обороти на двигателя маслото се разгражда по-бързо, което означава, че то трябва да се сменя по-често от обикновено. И ако това не се прави, щетите по работните повърхности на двигателя може да бъдат сериозни.

Ако продавачът каже, че колата му не е използвана дълго време и затова има толкова малък пробег, това също е причина да се замислите за закупуването му. Първото, което може да очаквате в подобни случаи, е проблем с дюзите, тъй като без циркулация на течност, те просто изсъхват. И когато през тях под налягане пак потече антифриз, масло и т.н., те веднага се пукат. Същото се случва и с уплътненията.

Прието е, че един автомобил изминава средно около 15 000 км годишно. И ако умножите тези цифри по годините му, трябва да получите число, приблизително равно на това на километража. Ако бордовият компютър показва много по-малък брой изминати километри, тогава такъв автомобил изисква повече внимание и сериозна диагностика.

Запомнете, че само нова (или почти нова) кола може да има малък пробег. Всичко останало трябва да събуди подобрение у потенциалния купувач. В крайна сметка, той е този, който ще се раздели с парите си и ще трябва да реши всички проблеми, които могат да му се стоварят върху главата, ако без сериозно проучване си купи кола с малък пробег.

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Има логика и на запад бягат от некарани коли! Една кола не се плаши от каране, а от седене и кофти стопанин. Описани са част от проблемите, аз ще добавя: всички гумени уплътнения и маркучи стават чупливи и пропускливи, охладителната система работи с налягане и просто се пукат, сериозна корозия по накрайници, дискове и останалите части по окачването. Нормално е пробега да е около 20к годишно за западна Европа. У нас около 12-15к.
  • #4
    Тони ( преди 2 години )
    За две години и половина 17к километра - извънградско предимно магистрала. Градско - Цариградско посока Пловдив или вечер, когато няма трафик. Ако реша да я продам като стане на 5 години, според логиката на автора, само балък трябва да я купи?
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Пропускате варианта, да е 2-ра кола в домакинството. Тогава също можеж да има малък пробег, не задължително само градско каране, понеже на запад не всички се бутат в града, а училища и градини са предимно по адресна регистрация и много от децата ходят с колела.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Има разни UNIKATи в мобилето на 15 години и 150хил, както и 3 годишни коли на 220хил. Все лошо
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Аз затова моята като видях че е на 4 години и 160 хил км реших че ще е същия риск като тази която беше до нея на 10 години и 72хил.км.
fallback
Последни