fallback

Kia и Hyundai са заплашени от собствен „дизелгейт“

Полиция и прокуратура обискираха европейските офиси на двете марки

Поредният скандал с манипулиране на вредни емисии е на път да избухне в Европа, като този път той е свързан с корейските производители Kia и Hyundai. Прокуратурата във Франкфурт подозира, че дизелови двигатели на двете компании са били оборудвани със софтуер, който по време на движение изключва системата за намаляване на вредните емисии.

Служители на реда са извършили обиски в офиси на двете компании, като са иззели документи и компютри. Според информациите, под подозрение са повече от 210 000 автомобила на Kia и Hyundai, произведени и продадени до 2020 г. Разследването е и срещу компаниите Borgwarner и Robert Bosch GmbH, за които се твърди, че са произвели този софтуер.

От Bosch GmbH обявиха, че са уредили проблема още през 2019 г., като са постигнали споразумение с властите. На свой ред, Kia, Hyundai и Borgwarner увериха проверяващите ги органи, че напълно ще съдействат на разследването и ще предоставят цялата информации.

Към днешна дата вече са проведени обиски в осем офиса на корейски компании в Германия и Люксембург. В операцията участват над 140 прокурори. Засега няма официални обвинения срещу корейските производители, тъй като разследването все още е в начална фаза.

fallback
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Нищо не е решено дизела бълва сажди и азотни аксиди поради конструктивният си принцип дизела няма място в населени места в танкове из пясъците на Либия може другаде не.
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Все едно при бензин отзад излиза чист планински въздух, нали!? Дизелът се демонизира излишно. Изчистването на твърдите частици (които ги има и при директно впръскване на бензина) и азотните окиси е решен проблем. Само че едни производители решиха да пестят милиарди, като лъжат. Проблемът е в контрола, а не в дизела. При камионите и автобусите как няма проблем? Само че там контролът е жесток.
  • #8
    Боб ( преди 1 година )
    Без значение от марката,дизела е сгур и отрова,никой не е длъжен да им диша вонята.
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    автомобила не е чифт обувки а високотехнологичен продукт съставен от множество компоненти и не можеш да очакваш с една заплата да си купиш средство за самостоятелно придвижване което да подмениш при следващия фейслифт или сезонна разпродажба
  • #6
    Гочето с голфа ( преди 1 година )
    Играта с дизела приключи. Прочетете данните за продажбите в Италия - крепостта на дизела. Допълнително няма как да си купиш нова кола, без да се замислиш за ценатана нафтата, която си пълзи нагоре - ще се карат старите дрънгели още 10 години и после ще изчезнат като мъгла. За протокола карам голямо немско комби на 5 години, дизелово естествено.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Минаваш на газ или биофюъл никой не е длъжен да ти диша боклучавия дизел.
  • #4
    до 1 ( преди 1 година )
    Не мога да ви разбера електричарите - някакви богаташчета ли сте, тийнейджърчета дето не знаят как се изкарват пари ли, какво ли? Що смятате че всички (включително вие) трябва да бъдат задължени да дават по 20-30-50 хил лв повече за кола. Да съгласен съм че чистия въздух цена няма, но това за много държави означава всички да минат на конски каруци. Защото евтина електричка в близките 10 години няма да има дори употребявана.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Защо не мога да напиша думата K 0 H K У P E H Ц И Я?? Каква е тази измислена конглокенция..???
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Ясно е че дизела е боклучава техналогия просто да спрат да ги правят и това е
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Надежда тука всяка остави.Тоест всякакви шашми за заобикаляне на евро 7 са изключени И това ще е го пълно подписване на смъртната присъда на ДВГ
fallback
Последни