fallback

Kia и Hyundai са заплашени от собствен „дизелгейт“

Полиция и прокуратура обискираха европейските офиси на двете марки

Поредният скандал с манипулиране на вредни емисии е на път да избухне в Европа, като този път той е свързан с корейските производители Kia и Hyundai. Прокуратурата във Франкфурт подозира, че дизелови двигатели на двете компании са били оборудвани със софтуер, който по време на движение изключва системата за намаляване на вредните емисии.

Служители на реда са извършили обиски в офиси на двете компании, като са иззели документи и компютри. Според информациите, под подозрение са повече от 210 000 автомобила на Kia и Hyundai, произведени и продадени до 2020 г. Разследването е и срещу компаниите Borgwarner и Robert Bosch GmbH, за които се твърди, че са произвели този софтуер.

От Bosch GmbH обявиха, че са уредили проблема още през 2019 г., като са постигнали споразумение с властите. На свой ред, Kia, Hyundai и Borgwarner увериха проверяващите ги органи, че напълно ще съдействат на разследването и ще предоставят цялата информации.

Към днешна дата вече са проведени обиски в осем офиса на корейски компании в Германия и Люксембург. В операцията участват над 140 прокурори. Засега няма официални обвинения срещу корейските производители, тъй като разследването все още е в начална фаза.

fallback
  • #20
    Бай Хой от Ахелой ( преди 1 година )
    Дизел само за печка и кораб...Айде кюмюрджии.....
  • #19
    анонимен ( преди 1 година )
    Хаха, кви официАлни данни бре. При Евро 6, изискванията за дизела и бензина при ФПЧ са еднакви. Това показва, че говориш за неща отпреди 20г. Вероятно съдейки по твоя дарак. За азотните окиси са почти еднакви... бензина си чади колкото дизела.
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    Има официялни данни дизелите са по замърсяващи с фпч и азотни оксиди.Колкотоно да се напиняш в германофилското си мозъче не схващаш че дизела е замърсяващ биклюк доказан факт навсякъде по Земните кълбета
  • #17
    До #16 ( преди 1 година )
    Къде видя да хленча? За себе си ли говориш? Карам си дизела и ми недреме. За чисто нова кола плащам данък 122 лв. Като огледаш максимално допустимите стойности за Евро 6С на ФПЧ и азотните окиси, ела пиши пак тъпни. Отзад пушек НЕМА!
  • #16
    до 12 ( преди 1 година )
    Колкото и да хленчиш данните показват друго сажди и азотни оксиди има само дизела особено сажди такъв е принципа на бай ти Рудолф цапащ за да постигне по голяма работна температура и по високо кпд.
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    Немски софтуер като се каже и ясно става за какво иде реч, инсталирано е там умишлено.
  • #14
    До #13 ( преди 1 година )
    Ама разбира се! В Германия са им виновни немските подразделения, в Щатите, там където ги осъдиха за неизправни двигатели, американските подразделения. Това че майката е осигурила стандартите, за части, двигатели, компоненти и последващия контрол, в който и да е завод, нема никакво, ама никакво значение. Те са чистииии
  • #13
    IM-A_DrtiйУАЙТBoY ( преди 1 година )
    С 2 думи видно е, че епикУрейските производители НЕ са твърде виновни, ако 2те ГЕРМАН.компании, чиито компоненти са част от технич.осигуряване на автомобилите им, са манипулирали своя си собственоръчно вложен sw, т.е. корейците ползват герман. части вложени в колите им и те,германците са причината за евентуалното "обработване на бълваните във въздуха емисии от обработеното дизелово гориво. Сега ще видим какво отражение ще даде това в/у продажбите на премиуМ-Бранда им GENESiS, ще е мн.интересно
  • #12
    До #10 ( преди 1 година )
    Имам дизел Евро 6С с данък приравнен към електричка. Това говори ли ти какво бълва отзад? Едно голямо нищо! Бензините с директно впръскаване, каквито са 90% от автомобилите след 2005та бълват сажди или тн ФПЧ, съизмерими с дизела. Вземи се поограмоти
  • #11
    До 8 ( преди 1 година )
    Приятелю, а защо си мислиш, че на мен това ми харесва? Самия аз карам дизел, но трябва да съм сляп за да не видя, че евро 7 трудно ще се прескочи и автомобилите ще станат по-скъпи от електромобилите за добро или лошо. Така или иначе аз по-нов автомобил от петгодишен не си купувам, така че мен това ще ме касае през 2030 година най-рано. То стана така че не знаем тази година как ще свърши, хайде да не си правим големи планове за 2025 - 2030г и да не се ядосваме от сега, а? Карай го по-спокойно.
fallback
Последни