Безопасността на превозните средства не трябва да има сегрегация – човешкият живот е най-основното нещо, независимо дали живеете в САЩ, Естония, Индия или Мадагаскар. За съжаление, стандартите за безопасност в отделните региони и пазари по света са много различни и независимата организация Global NCAP реши да демонстрира това с нов краш-тест.
Изпитанието включва два седана Hyundai от най-нисък клас за различни пазари и резултатите са меко казано стряскащи. От дясната страна в този краш тест е Hyundai Accent - в момента най-евтиният седан от южнокорейския производител в САЩ. Отляво е Hyundai Grand i10, който е най-достъпния като цена седан на марката в Мексико. Accent се сглобява в Мексико, докато Grand i10 идва от фабриката на Hyundai в Индия.
Двете превозни средства се сблъскват и експертите по безопасността от Global NCAP анализират как се е държал всеки седан по време на удара. Корпусът на Grand i10 се смачква силно до точката, в която А-колоната се огъна и воланът се премести назад. Само с две въздушни възглавници, нивото на защита на предните седалки е близко до нула, като специалист от Global NCAP посочва, че рискът от фатални или сериозни наранявания е много висок.
От друга страна, Accent се представя значително по-добре. Това със сигурност не е най-модерното превозно средство на пазара, но корпусът му предпазва пътниците и всичките 6 въздушни възглавници се активират. Може да се каже, че в случай на действителна катастрофа между тези две превозни средства, пътниците в Accent ще се отърват с леки наранявания, докато тези в Grand i10 ще пострада.
Защо се случва това? Според експертите от Global NCAP, една от причините са различните видове регулации, които съществуват в различните страни. Има и огромна разлика в потребителските приоритети между държавите, което означава, че производителите на автомобили се фокусират върху различни аспекти на своите продукти за различните региони. Това обаче не може да бъде извинение, тъй като животът на всеки човек е най-ценното нещо, без значение къде живее той.
Видео: Global NCAP