IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Япония се опъна за задължителните 50% електромобили през 2030

Проблемът с емисиите е от изкопаемите горива, а не от двигателя с вътрешно горене, смятат азиатците

Япония се обяви твърдо против плановете на Г-7 за "минимум 50% автомобили с нулеви емисии през 2030 година", и настоява тази точка да отпадне от комюникето на организацията на най-богатите държави, планирано за идната седмица. Лидерите на седемте се срещанаха в Германия.
   
      
Г7, среща на върха
    
      
Още миналата седмица от Toyota потвърдиха, че са лобирали пред правителството то да защитава не само електромобилите, но и хибридните автомобили. Сега Япония настоява вместо фиксираната цел от "поне 50%" електромобили през 2030 година, да се запише доста по-мъглявото "значително увеличаване на продажбите и дела на лекотоварните автомобили с нулеви емисии", като се отчитат обаче различните възможни пътища към постигане на целта.

Япония е против и другата предлагана цел - до 2035 всички нови автомобили, продавани в страните от Г7, да са с нулеви емисии. Тази точка изцяло отпадна от работната версия на комюникето.

Лобито на автомобилната индустрия в Япония настоява, че производителите не трябва да бъдат ограничавани само до една специфична технология, каквато са чистите електромобили. Позицията на Toyota e, че проблемът идва от изкопаемите горива, а не от двигателя с вътрешно горене.

0 от 500
  • #2
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Продължение ( преди 1 година )
    От друга страна Тесла въпреки правителствата, си изгради собствени зарядни, произвежда си и си продава електромобили и въобще не се интересува кога ще бъдат забранени ДВГ. Дори в родината им дават по 7500 долара на всеки продаден електромобил на Toyota и Volkswagen, но на Тесла не дават и долар, като на практика им създават нелоялна конглокенция, но Тесла въпреки това има 80% пазарен дял при електромобилите по напълно пазарни принципи, без субсидии въпреки ударите под кръста.
  • #1
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ами давайте какво ви пречи? Нали щяхте да развивате водородните технологии и през 2010 година, много преди Тесла да започне да произвежда масово електромобили, обяснявахте Как през 2020-та година в света ще се движат милиони водородни автомобили и даже изградихте водородни зарядни станции из Япония. 2020-та мина, но от водородните автомобили няма и следа. Няма да има и през 2030, че и през 2040-а година, въпреки милиардите държавни средства, които усвоихте чрез лобиране.