fallback

Как зарядните станции за електромобили ще станат масови?

Постигането на тази цел изисква сериозно планиране и огромни инвестиции

За да станат масово явление електромобилите, те ще се нуждаят от обширна мрежа от решения за зареждане, за да осигурят на водачите адекватно електроснабдяване. Например, сега САЩ имат около 100 000 обществени зарядни устройства, но този брой трябва да се увеличи до около 1.2 милиона до 2030 г., за да задоволи търсенето.

В Китай броят на обществените зарядни станции ще трябва да се увеличи от 1.15 милиона в момента до около пет милиона до 2030 г., когато по пътищата на Поднебесната държава ще се движат над 100 милиона пътнически електромобили. По същия начин обществените станции за зареждане в Европа ще трябва да се увеличат от сегашните 2.9 милиона до 6.8 милиона, при това само за осем години. Ще припомним, че на стария континент зарядните станции бяха около 340 000 през 2021 година.

Повечето държави обаче все още не са се ангажирали с достатъчно финансиране, за да подкрепят необходимото разширяване на инфраструктурата за зареждане. Според експерти, ще са необходими повече от 35 милиарда долара, за да се стигне до 1.2 милиона обществени зарядни устройства, необходими само в Съединените щати, като в тази сума не влизат разходите за модернизация на електропреносната мрежа. 

Къде трябва да бъдат разположени зарядните станции?

Този въпрос изисква сериозен синхрон между собствениците на зарядни станции и обществените заинтересовани страни. Райони с ниски доходи трябва да предлагат същия достъп до зарядни станции, какъвто е той в местата, където живеят хора с по-високи доходи, например.

Каква скорост на зареждане трябва да имат зарядните станции?

Бързите зарядни станции предлагат най-голямо удобство, но са и най-скъпи. Бавните зарядни устройства често отговарят на нуждите на обществеността и могат да бъдат инсталирани в по-голям брой поради по-ниската си цена.

Кой е най-добрият начин за балансиране на рентабилност и удобство?

Станциите с висока степен на използване ще осигурят по-добра възвръщаемост на собствениците си. Но с увеличаването на броя на зарядните устройства би следвало да се намали използването на дадена зарядна станция и по този начин очакванията за рентабилност на доставчиците, но би подобрило времето за изчакване на потребителите. Основните играчи могат да разработят моделиране, базирано на сценарии, за да определят къде и колко ще са натоварени новите станции.

Има няколко лоста, които могат да помогнат за справяне с настоящите предизвикателства и много от тях разчитат на подходяща регулаторна подкрепа. Например, регулаторите може да искат да обмислят ускоряване на процеса на одобрение за инсталиране на точки за зареждане, което в момента отнема от 9 до 16 месеца. Ако правителствата обмислят съкращаване на времето за оценка и разрешение на обекта, или чрез инвестиране в повече капацитет, или чрез рационализиране на процеса, времето до стартиране на обекта може да бъде значително намалено.

fallback
  • #33
    анонимен ( преди 2 години )
    Нека да има. За който е решил да си купи електромобил, липсата на достатъчно места за зареждане е проблем.https://mpower.bg
  • #32
    анонимен ( преди 2 години )
    Но можеш да инвестираш няколко стотин хиляди. Няма да те спра. Докато някоя бухалка не те изпраска.
  • #31
    анонимен ( преди 2 години )
    Къде точно има толкова много висящи кабели под високо напрежение? Говориш само, за да не заспиш. Надушвам сбъркана логика на някой, който говори ала-бала по цял ден. Залагам на политика или право.
  • #30
    Камери ( преди 2 години )
    А какъв смяташ, че е проблема? Така или иначе зарядната станция се нуждае както от интернет така и от ток, за да работи. Една добра камера струва 200 лв. Какъв точно виждаш да е проблемът? Аз съм си сложил четири без да охранявам нищо конкретно. Даже не записват, а гледам в реално време какво правят хлапетата из двора и кой звъни на дворната врата, когато не съм в къщи и даже му говоря през камерата. Ти май си мислиш че камерата е нещо скъпо и сложно и съответно недостъпно?
  • #29
    До долния ( преди 2 години )
    Така е в България никога няма да монтират вендинг автомати за кафе, защото трябва да им пускат партиди за ток пък и ако ги монтират на улиците веднага ще ги разбият да им вземат монетите. Това нещо е неприложимо за България пък и е много скъпо. Знаете ли колко струва партида за ток пък и откъде толкова ток за толкова вендинг автомати. Абе ти излизал ли си по улиците или четеш тези опорни точки по интернет? Огледай се въпреки забраните колко кабели висят по сградите и никой не ги реже.
  • #28
    анонимен ( преди 2 години )
    Не че няма решения, но тези решения няма да работят в България. Ако не вярвате, погледнете парламента или съда.
  • #27
    анонимен ( преди 2 години )
    Камери навсякъде? Ама наистина много филми гледате. Не всяка кола има камера(и) и не всяка камера е вързана със сървър непрекъснато. Но опънете кабели навсякъде и да видим. Колкото за паяците - ако някой ви паркира на мястото, и ако се обадите, то вие ще платите на паяка. Дерзайте!
  • #26
    анонимен ( преди 2 години )
    Има и друг проблем - някой да паркира на зарядната автомобил с ДВГ. Това пък се докладва директно на паяка, който освобождава паркоместото за желаещи за зареждане, а после освобождава и автомобилна на натрапника на съответната такса. Да не мислиш, че ти си ги измислил тези проблеми и още не са им измислили решения?
  • #25
    До долния ( преди 2 години )
    Така е, вендинг машините си стоят заедно с парите и в тях по улиците и като гледам са тръгнали да ги разбиват с кирки и здрав вендинг автомат не е останал! Ти май наистина много филми гледаш. Не че е невъзможно да резнат кабела, ама май ще им е по-лесно и безопасно да вземат парите от съседния вендинг автомат. Пък и всяко зарядно така или иначе е свързано към интернет, така че на секундата може да докладва на СОТ, че е прекъснат кабела и да видят кого да гонят по камерите в реално време.
  • #24
    до тесла маниака ( преди 2 години )
    Не че нещо, но в България ако навсякъде висят кабели поне половината ще вземат една ножица и ще започнат да режат, това решение би работила само в цивилизацията, в която не е приемливо да се правят мизерии на съседи и съселяни.
fallback
Последни