fallback

Как се държи колата, ако е силно претоварена

Не се подлъгвайте от капацитета на багажника. Важна е товароносимостта

Един ден всеки собственик на автомобил се сблъсква с проблема с преместването на жилище, което често се извършва с личната кола. Автомобилът  е натъпкан до върха, без водачите да се съобразяват с товароносимостта, което в крайна сметка води до много неприятни последици. 

Един от основните аргументи при избора на кола за много хора е количеството багаж, което побира тя. Дълбочината, широчината и капацитетът на багажника са много по-важни от системите за пасивна и активна безопасност. Причината за това пристрастяване е проста: всички логистични въпроси се падат на семейния автомобил: от елементарни стоки от магазина до преместването на покъщнината. Никой обаче не се интересува от товароносимостта.

Въпреки това, в техническата документация на всеки автомобил точката на товароносимост е ясно посочена - разликата между общата маса на автомобила и теглото му без товар. Превишаването на този показател се наказва с глоба от КАТ, но това не е най-страшното. При претоварване се нарушават много фабрични параметри: амортисьорите с пружини спират да работят правилно, управляемостта се губи и спирачният път се увеличава значително.

Един интересен експеримент с претоварен всъдеход Mitsubishi Pajero Sport (бруто тегло - 2710 кг, собствено тегло - 2095 кг, показва какво се случва ако в него се натоварят торби с цимент и други смеси с тегло от 650 кг, които безпроблемно влизат в багажника. А претоварването е само с около 30- 40 кг. Всъдеходът, който е на рама, поначало е тежък, с дизелов двигател с висок въртящ момент и възможност за задвижване на всички колела на всякакъв тип повърхност. Въпреки това, всъдеходът издържа теста с трудност.

Първо, ускорението е значително по-слабо, особено ако се появи дори едно леко изкачване. От предишната лекота при управлението на автомобила няма и следа - товарът определено се усеща. Вторият важен аспект е спирането. Няколко опита показват, че трябва да спазвате много по-голяма дистанция и да започнете да се подготвяте за спиране предварително.

Но най-неприятното и опасно упражнение е маневрирането. Всъдеходът се управлява много по-зле от обикновено, което прави невъзможен дори и малкъ слалом. Ако претоварите колата не сменяйте рязко лентата и бавно се придвижвайте към вашата дестинация. Имайте и предвид, че Mitsubishi Pajero Sport е автомобил на рама и дори е построен на базата на пикапа L200! Какво можем да кажем за обикновена лека кола?

Изкушението да пренесете всичко наведнъж, без да губите време в множество пътувания, винаги е голямо. И празнините в багажното отделение са привлекателни. Въпреки това, когато събирате вещи или транспортирате тежки товари, си струва да запомните, че най-важният показател е теглото, а не обемът. По-добре да отидете два пъти, отколкото да претоварите колата. 

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Шибни 650 кила в багажника и после кажи "само 30 кила е претоварено". Абе, я...
  • #4
    клик бейт отвсякъде ( преди 2 години )
    хахахаха , СИЛНО претоварена и после не пропуснал да подчертае че са 40-50 кг в повече....едно време на московеца бяхме сложили пружини между ресьорите и купето щот наистина го карахме силно претоварен и любопитното е че с двуцифреното число конски сили дърпаше и ремаркето догоре
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    На москвича товарех по 500 кила и още толкова в ремаркето.Е да ,съединителя заминаваше .
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Ако това е истина, ще рече че тоя жип е голяма измама. Само 600кг полезен товар. На нисан навара дават 1000кг и до 3 тона с ремарке
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Дрън,дрън ярина..
fallback
Последни