IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW представи суперкомбито M3 Touring

Технически новият модел повтаря седана M3, но получава по-богато оборудване

Още преди 2 години BMW официално обяви, че ще пусне първото по рода си комби M3. Сега автомобилът най-после беше показан официално, а дебютът му пред публика ще се състои по време на Фестивала на скоростта в Гудууд (Англия) през уикенда.


BMW M3 Touring


Размерите на BMW M3 Touring са дължина от 4794, широчина - 1903 и височина - 1436 мм, тоест той е с 85 мм по-дълъг, 76 мм по-широк и с 4 мм по-нисък от седана 3-Series, от когото е взел по-голяма част от дизайна си. Предните джанти на комбито са 19-цолови, а задните – 20-цолови.

Независимо от избора на цвят на каросерията, покривът и релсите винаги ще бъдат черни - точно като оригиналния заден дифузьор. Като опция ще се предлагат лазерни фарове, разпознаваеми по сините си вложки и пакет от допълнителни елементи по каросерията M Carbon.


BMW M3 Touring


Подобно на спортния седан, комбито M3 получава по-твърда каросерия от тази на обикновената 3-Series, с допълнителни подпори, адаптивно M-окачване с електронно управлявани амортисьори още в стандартния вариант, M Servotronic кормилно управление с променливо предавателно съотношение и активен заден M-диференциал.

Както се очакваше, M3 Touring ще се предлага само в по-мощната версия Competition, в която 3,0-литровият редови турбомотор с 6 цилиндъра развива 510 к.с. и 650 Нм. Максималният въртящ момент е наличен в диапазона от 2750 до 5500 об/мин. Двигателят е съчетан само с 8-степенна автоматична трансмисия с Drivelogic и система M xDrive задвижване на всички колела.


BMW M3 Touring


Водачът може да избира между три настройки - стандартно 4WD, пистово 4WD Sport с акцент върху задните колела и само задно задвижване 2WD с деактивиране на системата за стабилизиране. Има и специален режим за дрифт - M Dynamic Mode.

BMW M3 Touring Competition стига 100 км/ч от място за 3,6 секунди (само 0,1 секунди повече от седана M3 Competition и купето M4 Competition), а до 200 км/ч – за 12,9 секунди. Ускорението от 80 до 120 км/ч ще отнеме 2,7 секунди на 4-та предавка или 3,5 секунди на 5-та. Предлаганият като опция пакет M Driver's премества ограничителя на максималната скорост от 250 на 280 км/ч.


BMW M3 Touring


Супер комбито ще предлага и спестяващ тегло пакет M Race Track с въглеродно-керамични спирачки, гуми за писта и детайли от въглеродни влакна в купето. Пакетът M Drive Professional (разширен контрол на сцеплението с 10 настройки плюс телеметрия) е част от стандартното оборудване.

Освен всичко друго, именно M3 Touring Competition е първата пълноценна „емка“, която е оборудвана с интерфейс на водача iDrive 8 с извит дисплей. Той съчетава 12,3-инчов приборен и 14,9-инчов мултимедиен екран, като тази комбинация вече се поставя на много „цивилни“ модели на BMW, но я няма на показаното наскоро M4 CSL не го получи.


Още снимки на първото суперкомби BMW M3 - вижте в галерията:


Производството на BMW M3 Touring Competition ще се осъществява в завода в Мюнхен редом с това на седана. В Германия комбито излиза на пазара декември, а цените ще започват от 97 800 евро.

Снимки: BMW


0 от 500