fallback

САЩ са на път да изтеглят "автопилота" на Tesla от пазара

В поне 16 случая софтуерът се е изключвал секунда преди катастрофа, за да освободи компанията от отговорност

Американските власти са много близо до това да наредят изтегляне от пазара на всички автомобили на Tesla с прословутия "автопилот" на компанията, пише списание Fortune. Във вторник Националната администрация за пътна безопасност (NHTSA) обяви, че разширява дълбочината и обхвата на разследването, което вече ще обхване 830,000 автомобила от четирите модела на марката. Разследващите подозират, че софтуерът на Tesla е специално програмиран да се изключва секунди преди неизбежен сблъсък, за да може компанията да твърди, че той не е работел в момента на удара.                  NHTSA прехвърля разследването, което досега беше на ниво "предварителна оценка", в следващия етап - "инженерен анализ". Следващата стъпка е нареждане на принудителна сервизна акция за всички засегнати автомобили.

Tesla от години е критикувана, че представя под името Autopilot система, която на практика разчита единствено на камери и обикновен радар, и не е в състояние да отговаря изцяло за управлението на автомобила във всякакви ситуации на пътя. В последните години зачестиха инцидентите с автомобили на марката, при които собствениците са разчитали на автопилота. Илон Мъск настоя, че те не може да са по вина на Tesla, тъй като асистентът не е работел по време на удара. Сега обаче разследването на NHTSA е установило, че в поне 16 отделни случая автопилотът се е изключвал "по-малко от една секунда преди първия сблъсък", вероятно именно за да освободи компанията от отговорност.       От Tesla винаги са отбелязвали, че автопилотът им е всъщност само асистираща система, и шофьорът трябва през цялото време да носи отговорност за автомобила. В този смисъл обаче названието Autopilot е подвеждащо, твърдят критиците на компанията         До момента регулаторите бяха по-скоро на страната на Tesla, твърдейки, че новите технологии помагат да се спасяват животи. В мандата на Тръмп, на когото Илон Мъск за кратко бе съветник, NHTSA дори публикува изследване в подобен дух, и Tesla редовно го цитира в рекламните си материали. По-късно обаче изследването бе оттеглено заради нередности при събирането на данните.

През 2021 броят на фаталните пътни инциденти в САЩ е достигнал най-високото си ниво от 16 години насам, с 42,915 жертви.

fallback
  • #19
    анонимен ( преди 1 година )
    До са кара сам изсили го срещу Неков стена и пусне авто пилота....да измъкне некои лев от тесла.....ама на лъжата краката са къси....
  • #18
    Гост ( преди 1 година )
    До 14-ти колкото и добър да е един таблет и какъвто и софтуер да му инсталират поне в следващите няколко десетки години той няма да постигне абстрактно мислене като човешки мозък. Действията на живите организми не винаги са логични и точно там е тънката разлика между човека и машината
  • #17
    Хсххд ( преди 1 година )
    Номер 14, всички да си комуникират. Велосипедистите, пешеходци, животни, птици- стават киборги и те се включват в комуникацията. Всички сме чели за въпросната свързаност, но факт ли е? Човекът може да греши, често му се прощава. Обаче и най-малката грешка на компютърът е от значение, бързите реакции на автопилотът се обезмислят.
  • #16
    Собственик ( преди 1 година )
    От първа ръка споделям, че автопилотът е добър само на магистрала със скорост под 120 км/ч. Дори най-новите версии не се справят добре в градски условия, да не говорим за нашата мрежа или страните от третия свят. Безопасността зависи от интелекта и реакциите на шофьора, не от характеристиките и софтуерните екстри на колата.
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    Не съм очаквал нещо различно от краварите, особено от Мъск.
  • #14
    Аз ( преди 1 година )
    Докато напиша този коментар и 1000 души загинаха в нормални коли. Автономните коли са с много по-добри реакции от чичо Пешо на 2 ракии. Но се случва и те да катастрофират. Когато всички преминат на автопилот и започнат да си комуникират, тогава няма да има и катастрофи.
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    Въпросът е че има възможност производителите да правят чалъми със софта и да лъжат
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Просто след хиляди безаварийни километри е трудно да не му се предоверяваш изобщо не трябваше да позволяват да се нарича пълен автопилот
  • #11
    Хвалипръц ( преди 1 година )
    До 10: Виновна е, как да не е - Тесла обещаваха по един безплатен роудстър на повечето ютюб инфлуенсъри. Но така или иначе, евтините пари изчезват което ще спука балона на Тесла, защото инфлуенсърите няма да могат повече да правят пари отдавайки под наем Теслите си на лизинг.
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    "Тези системи са доста несъвършени все още и Тесла определено прекаляват с рекламните си измислици." - Че са, си прав. Но Тесла не прави никаква реклама и никога не е правила. Тесла не е виновна, че има стотици ютубъри, които се превъодушевяват. Нито за такива, които лъжат и я представят в лоша светлина съвсем умишлено.
fallback
Последни