Технологиите за производство на автомобили се различават в зависимост от предназначението им. Състезателните коли и ексклузивните суперколи, например, се сглобяват в малки специализирани фабрики. А серийното производство на масовите модели може да бъде осъществено само в пълноценен завод.

Някои производители все още прибягват до сваляне на броните и колелата от своите автомобили при транспортирането им през граница. След това детайлите се поставят обратно в завода в съответната държава. Това е се нарича SKD („полуразглобяване“), като този метод беше е популярен преди години, тъй като позволяваше намаляване на мита. В случая автомобили се внасят като компоненти и митото за тях е по-ниско или няма такова.
Властите в повечето държави обаче се усетиха и въведоха ограничения върху подобен „внос“, което накара производителите да търсят други варианти. Един от тях създаване на предприятия за производство на автомобили, използващи технологии CKD („пълно разглобяване“). И те вече могат да се нарекат пълноценни автомобилни заводи! Вижте как работят те:
Как се произвеждат автомобилите (ГАЛЕРИЯ):
Големите предприятия включват фабрики, които произвеждат двигатели и трансмисионни компоненти. Има и работилници за пластмасови изделия, но това изисква огромен енергиен капацитет и достатъчно място. Затова в много случаи част от оборудването се доставя от трети страни. Това се отнася за гуми, електронни компоненти, седалки, екрани и др.
Освен това, за да се намалят разходите, производителите не поддържат големи запаси, а всичко се привежда в съответствие с логистичната концепция „Just in Time”, когато доставката на компоненти е в съответствие с производствения план - в определено количество, в определено време и в определено място.


0