Технологиите за производство на автомобили се различават в зависимост от предназначението им. Състезателните коли и ексклузивните суперколи, например, се сглобяват в малки специализирани фабрики. А серийното производство на масовите модели може да бъде осъществено само в пълноценен завод.
Някои производители все още прибягват до сваляне на броните и колелата от своите автомобили при транспортирането им през граница. След това детайлите се поставят обратно в завода в съответната държава. Това е се нарича SKD („полуразглобяване“), като този метод беше е популярен преди години, тъй като позволяваше намаляване на мита. В случая автомобили се внасят като компоненти и митото за тях е по-ниско или няма такова.
Властите в повечето държави обаче се усетиха и въведоха ограничения върху подобен „внос“, което накара производителите да търсят други варианти. Един от тях създаване на предприятия за производство на автомобили, използващи технологии CKD („пълно разглобяване“). И те вече могат да се нарекат пълноценни автомобилни заводи! Вижте как работят те:
Как се произвеждат автомобилите (ГАЛЕРИЯ):
Всяка голяма автомобилна фабрика, работеща с пълен производствен цикъл, има цех за щамповане на части от каросерията. Използвана ламарина трябва да отговаря на някои специфични изисквания и характеристики - по-специално стоманата трябва да бъде поцинкована. Детайлите от каросерията са щамповани със специални и много мощни преси.
Самите форми са скъпи, така че много производители на автомобили вече са се отказали от някои класове – като хечбеци с три врати, например. Тяхното търсене е по-малко от това на тези с 5 врати и направата на двата вида отнема повече време и средства.