Технологиите за производство на автомобили се различават в зависимост от предназначението им. Състезателните коли и ексклузивните суперколи, например, се сглобяват в малки специализирани фабрики. А серийното производство на масовите модели може да бъде осъществено само в пълноценен завод.
Някои производители все още прибягват до сваляне на броните и колелата от своите автомобили при транспортирането им през граница. След това детайлите се поставят обратно в завода в съответната държава. Това е се нарича SKD („полуразглобяване“), като този метод беше е популярен преди години, тъй като позволяваше намаляване на мита. В случая автомобили се внасят като компоненти и митото за тях е по-ниско или няма такова.
Властите в повечето държави обаче се усетиха и въведоха ограничения върху подобен „внос“, което накара производителите да търсят други варианти. Един от тях създаване на предприятия за производство на автомобили, използващи технологии CKD („пълно разглобяване“). И те вече могат да се нарекат пълноценни автомобилни заводи! Вижте как работят те:
Как се произвеждат автомобилите (ГАЛЕРИЯ):
Следващата стъпка е заваряване. Това е може би най-зрелищният процес при създаването на автомобил. Частите се взимат от склада или цеха за щамповане, а след това специален конвейер ги доставя в определен ред до местата за заваряване, където някои огромни метални роботизирани „ръце“ лесно събират необходимите „парчета желязо“, докато други ги заваряват заедно.
Ръчното заваряване в съвременните фабрики се използва само за много прости операции, така че вероятността за брак е минимална. Освен това линиите за заваряване са доста гъвкави, което позволява производството на каросерии за няколко модела наведнъж.