Чували ли сте някога за Qiantu Motor? Макар по-вероятно това да не се е случвало, компанията не е абсолютна новост на международната автомобилна сцена. За пръв път марката стана известна покрай лансирания през 2016 година в Китай електрически роудстър K50.
Производителят, базиран в Сужу, имаше неудовлетворителен комерсиален резултат, заради слабите продажби на първия си модел, като успя да продаде едва няколкостотин бройки от него между 2018 и 2020 година. Сега, от Qiantu се опитват отново да атакуват пазара, с интересна двуместна машина, отново с нулеви емисии.
Новият модел, наречен Qiantu K20, има пробег с едно зареждане на батериите от 500 километра и стартова цена за китайския пазар, еквивалентна на малко над 12 000 евро. Спортната машина е създадена, след като компанията, собственост на китайската група CH Auto, получи серия заеми, които й позволиха да продължи бизнеса си.
K20 определено изглежда интересно, не само заради странния дизайн, наподобяващ хечбек, макар и само с две врати и също толкова места в салона. Извън данните за пробега (които са отчетени по китайските стандарти), машината предлага 4х4 задвижване, благодарение на два електромотора.
Компановката предлага максимална мощност от 218 конски сили и въртящ момент от 290 Нм. И докато тези цифри на звучат кой знае колко впечатляващо, трябва да се има предвид и доста ниската маса на електромобила, която е около 800 килограма. Това позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за едва 4,7 секунди.
Спортният електромобил вече е достъпен за регулярни продажби, за сега само в Китай, като цената му (както споменахме) е повече от атрактивна дори и за местния пазар. Дори и най-върховата версия на Qiantu K20 не би надхвърлила 20 000 евро.
Интересно е, че машината може да се закупи с батерия под наем, подобно на някои модели на Renault, като например Zoe.
Повече снимки на Qiantu K20 вижте в галерията: