fallback

Франция затяга правилата за препродажба на нови електромобили

Собственикът трябва да задържи колата поне година и да измине 6000 км

В последно време цените на нови автомобили вървят нагоре и това с пълна сила важи за електрическите превозни средства. В същото време, заради проблемите с производството, при покупка на нова кола нейният собственик трябва да чака доста време за доставката. А това кара тези, които са се сдобили с такъв автомобил, да се опитат да го продадат с голяма печалба.

Властите в различни държави от Европа се опитват да ограничат подобни действия. Франция, например, въвежда нови правила за предоставяне на субсидии при покупка на електрически превозни средства, които които осигуряват допълнителна печалба на собствениците си, съобщава Automotive News Europe.

Съгласно новите разпоредби, свързани с държавните стимули за закупуване на електрически превозни средства, всеки бенефициент е длъжен да задържи закупеното превозно средство за една година, преди да може да го продаде. Също така той е задължен да измине минимум 6000 км. Ако тези условия бъдат нарушени, собствениците, които са използвали държавни стимули, трябва да възстановят отпуснатите средства.

Според предишните правила, собствениците на нови електромобили трябваше да задържат превозните средства поне 6 месеца, преди да прибегнат до продажба.

Напълно електрическите автомобили се радват на особено голям интерес от страна на потребителите на фона на растящите цени на бензина и дизела заради продължаващата война в Украйна. Проучване на платформата Reezocar установява, че редица електромобили Model 3 на Tesla, произведени през 2020-2021 г., се предлагат във Франция при условия за задължителен пробег от 6000-15 000 км от собственика, преди дадена кола да бъде препродадена.

Tesla адаптира цените и спецификациите си, за да отговаря на ограниченията на френските стимули, и според френското списание L'Automobile има случаи на френски купувачи, които продават почти нови електромобили Тesla в други страни, където цените са по-високи.

Още по темата и какви са отстъпките във Франция – четете в Investor.bg

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Веселине, марш в Северна Корея! Ние ще си почакаме, няма да са 7 години, колкото се чакаше за жигули, не ни мисли.
  • #4
    Веселинъ ЕГН 7112136 ( преди 2 години )
    А ,някои се скапаха да врещят против Социалистическа България понеже,видите ли,хората чакали за закупуването на автомобили.Да ви се изфекалим на демокрацията и фашизмът седесарски!
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Тези милиарди субсидии ако ги даваха като инвестиции в батерии и неща нужни за електромобили електрификацията щеше да е по-напред отдавна проблема е че има недостиг на батерии а не на търсене което задържа и цената им висока
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    В Германия много взимаха ел. коли и веднага след това ги продаваха,като прибираха субсидиите като чиста печалба. Е сега трябва да държат колата поне година, иначе връщат пари. Сега и във Франция. Да спират бонусите...
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Ще си караме на нафта още дълги години.
fallback
Последни