fallback

Защо вентилаторът работи, когато двигателят е изключен

Често това показва повреда или проблеми в охладителната система

Типична ситуация - водачът усеща, че вентилаторът за охлаждане е започнал да работи необичайно дълго време на пътя. Проблеми с двигателя обаче няма. И когато паркирате колата и изключите мотора, вентилаторът продължава да работи. Защо се случва това в автомобил с атмосферен двигател и опасно ли е?

Обикновено шофьорите се плашат, когато вентилаторът за охлаждане на двигателя внезапно спре. Това наистина е опасно, защото тогава двигателят може да прегрее, особено ако автомобилът е попаднал в задръстване. Но какво трябва да направите в ситуация, когато охладителят си работа, дори след като задвижващият агрегат е изключен отдавна.

Една от причините може да бъде повреда на сензора за налягане на фреона в климатичната система или изтичане на хладилен агент. В тези случаи системата усеща, че радиаторът на климатика прегрява и затова се опитва да го охлади, като включи вентилатора. Силен теч на фреон също кара вентилатора да започне да работи, дори когато двигателят е изключен.

Това обикновено продължава 5-10 минути, като толкова време е нужно за охлаждане на двигателя. В такъв случай е препоръчително да посетите сервиз за диагностика на блока за управление и проверка на климатика. Най-вероятно той ще трябва да се напълни с фреон или да се ремонтира.

В някои случаи вентилаторът се активира веднага след включване на климатика. Това също е ненормално и показва запушен с мръсотия радиатор с или критичен теч на фреон. Ниската ефективност на охладителната система може да бъде свързана и с изтичане на антифриз, както и с дефектен термостат или с намаляване на налягането на в резервоара за охлаждаща течност. В такива ситуации вентилаторът може да работи дълго време или да се включва често.

И накрая - проблеми могат да се появят и поради различни бъгове на електронния блок за управление на двигателя. Например, след чип-тунинг или попадане на влага. При някои модели блокът за управление на двигателя е разположен до нагревателната тръба на дроселовата клапа. И ако тръбата се пукне, тогава антифризът попада вътре в блока, което причинява проблеми.

fallback
  • #13
    Вин ( преди 2 години )
    До 11Сега виждам, че е имало нещо към мой пост, нямам представа?!
  • #12
    ??? ( преди 2 години )
    Тук е пълно с мазохисти.Нищо не харесват от написаното, но продължават да четат.Няма такива индивиди.
  • #11
    до#8 ( преди 2 години )
    Изтриха ми мнението, който бях написал и на което ми отговаряш. Водим съвсем нормален разговор без каране, обиди или друго нещо. Ти самият кажи безпристрастно, имаше ли за какво да ми бъде изтрито мнението!
  • #10
    Димитров ( преди 2 години )
    Тук колегата се оплете като пате в калчище... Какво общо има охладителната система с климатика? Бърка фреон с антифриза... Чукча писател, не читател...
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Отдавна съм казал, че драскачите тук нямат понятие от автотранспортна техника и ДВГ и ми е много чудно как се позволява на технически-инвалидизирани хора да публикуват каквото и да било.
  • #8
    Вин ( преди 2 години )
    до 6/7 Да, така е, аз бях в грешка, че не спазвам инструкциите, но предполагах че му се влошават мазителните качества, а явно има и проблем с охлаждането. Въпросът, е че имам и две други, на близка възраст, но 2000см3 бензин и дизел и при тях няма такъв момент! На бензина също му го смених, превантивно.
  • #7
    до 6 ( преди 2 години )
    Не съм топлотехник, но е така, както казваш. На моята кола пише, че антифриза се сменя на 5 год. Колата РАВ 4. На жената на колата Спейс Стар пише 4 год. На предната ми ЦР-В се сменяше на 3 год. Явно производителите на различен период препоръчват смяната. Аз обаче не ги слушам и си сменям антифриза сам на всеки 3 г. и съм спокоен, че нито ще ми се затлачи системата, нито ще ми се прецака водната помпа. много важно е да се взема правилният антифриз, който е препоръчал производителя иначе лошо.
  • #6
    къип ( преди 2 години )
    към номер 3 напълно нормално е когато антифризът е стар да се "замърси" и това да влоши охладителните му качества. Това кара двигателя да не се охлажда нормално и вентилаторът се включва по често. освен това ако по датчика има наслоявания той се охлажда по бавно и затова вентилатора изключва късно. Препоръчва се антифриза да се сменя на всеки 2-3 до 4 години. Топлотехник съм
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Предната ми кола не я бях чувал да го включва , за разлика от служебната която го пуска за било и не било
  • #4
    къип ( преди 2 години )
    Напълно подкрепям номер 1 и 2 спестиха ми писането. Много пъти си задавам въпроса какви са тези хора които пишат статиите? Кои са им източниците на информация? Пипали ли са въобще кола през живота си? Какво работят?
fallback
Последни