fallback

Защо вентилаторът работи, когато двигателят е изключен

Често това показва повреда или проблеми в охладителната система

Типична ситуация - водачът усеща, че вентилаторът за охлаждане е започнал да работи необичайно дълго време на пътя. Проблеми с двигателя обаче няма. И когато паркирате колата и изключите мотора, вентилаторът продължава да работи. Защо се случва това в автомобил с атмосферен двигател и опасно ли е?

Обикновено шофьорите се плашат, когато вентилаторът за охлаждане на двигателя внезапно спре. Това наистина е опасно, защото тогава двигателят може да прегрее, особено ако автомобилът е попаднал в задръстване. Но какво трябва да направите в ситуация, когато охладителят си работа, дори след като задвижващият агрегат е изключен отдавна.

Една от причините може да бъде повреда на сензора за налягане на фреона в климатичната система или изтичане на хладилен агент. В тези случаи системата усеща, че радиаторът на климатика прегрява и затова се опитва да го охлади, като включи вентилатора. Силен теч на фреон също кара вентилатора да започне да работи, дори когато двигателят е изключен.

Това обикновено продължава 5-10 минути, като толкова време е нужно за охлаждане на двигателя. В такъв случай е препоръчително да посетите сервиз за диагностика на блока за управление и проверка на климатика. Най-вероятно той ще трябва да се напълни с фреон или да се ремонтира.

В някои случаи вентилаторът се активира веднага след включване на климатика. Това също е ненормално и показва запушен с мръсотия радиатор с или критичен теч на фреон. Ниската ефективност на охладителната система може да бъде свързана и с изтичане на антифриз, както и с дефектен термостат или с намаляване на налягането на в резервоара за охлаждаща течност. В такива ситуации вентилаторът може да работи дълго време или да се включва често.

И накрая - проблеми могат да се появят и поради различни бъгове на електронния блок за управление на двигателя. Например, след чип-тунинг или попадане на влага. При някои модели блокът за управление на двигателя е разположен до нагревателната тръба на дроселовата клапа. И ако тръбата се пукне, тогава антифризът попада вътре в блока, което причинява проблеми.

fallback
  • #23
    анонимен ( преди 1 година )
    Никъде не прочетох, че при селективните катализатори, при започване на очистителен процес и при изключване на запалването,вентилатора може да работи, дори и около 10тина минути. Напълно нормално е!
  • #22
    До Милен ( преди 1 година )
    Датчика за околна температура проверен ли е? При неизправен, перките работят непрекъснато
  • #21
    Коко ( преди 1 година )
    Нито едното,нито другото.Нито всичко което пишете за сервизи,фреони,вентилатори!Само с преписване-,не става!
  • #20
    Милен ( преди 1 година )
    При мен вентилатора работи постоянно...И то на втора степен..Зиме - лете , със или без климатик..4 майстора по ел. Системи са го гледали.Сменяли са датчици, блокове, съпротивления, компютри... И нищо..Оправия няма ..На диагностика показва някакви хиляди градуси дори сутрин студен на минус десет градуса.Сега чакам да му затегнат втулките, да спрат перките и да прегрее.Луда работа с тоя Фокус.
  • #19
    Нидялку ( преди 1 година )
    Вентилатора се пуска само при определено налягане на фреона, при липса на фреон и налягане няма да се пусне и вентилатора. Веднага щом изключите климатика вентилатора спира - на момента веднага! Никакво допълнително охлаждане не му е необходимо. Това, което прочетох е тотална глупост! Като цяло не е нормално да работи вентилатора ако всичко по охладителната система е добре и колата достига до 90 градуса. На моята кола чувам вентилатора само на климатик - 2 литра дизел.
  • #18
    Как, бе ( преди 1 година )
    Бе, не бил чел по голям глупост?! То тука, ги бълват на час с някви преводи от допотопни рушистки сайтчета и газети Явно началника от масква
  • #17
    Читател ( преди 1 година )
    Е по-голяма глупост небях чел скоро.
  • #16
    Анонимен ( преди 1 година )
    Термостатът не работи!
  • #15
    Кмон ( преди 1 година )
    Харесва ми как никъде в статията не пише, че това може да е напълно нормално. Просто като спре циркулацията е хубаво да се помогне с малко охлаждане от вентилатора. Някой коли даже включват и Ел. Водна помпа за малко, като изгасиш двигателя.
  • #14
    Някой ( преди 1 година )
    Моля, журналистите, които нямат никаква представа от автомобили поне да си направят труда да изпратят творението си на компетентни такива, които поне да им кажат дали има нещо вярно в, това което ще публикуват!
fallback
Последни