Марката Dodge играе важна роля в историята на американските muscle-cars, като през тя се изпълнява основно от моделите Challenger и Charger. Тяхното бъдеще обаче изглежда решено и те ще бъда напълно променени, съобщава The Drive.
През 2005 г. компанията преработи Charger с помощта на Mercedes-Benz, като моделът беше качен на платформата LX. Тя беше пусната в съкратена версия – LS за Challenger през 2008 г., а след това беше подобрена, за да побере 8-степенната автоматична трансмисия ZF 8HP и 6,2-литров двигател Hellcat.
Благодарение на това двата модела се радваха на сериозно търсене, като останаха едни от последните muscle-cars на планетата. Всичко хубаво обаче си има край и през 2024 г. Challenger и Charger ще поемат в различна посока. Тогава заводът „Уиндзор“ в Брамптън ще започне спре да произвежда V8 двигателя Hellcat и той ще отиде в историята.
Модернизирането на предприятието ще отнеме около година, след което той ще възобнови дейността си. Единственото, което съобщават от концерна Stellantis, образуван от сливането на Fiat Chrysler Automobiles и френския автомобилен производител Groupe PSA, е, че електрификацията на Dodge ще бъде осъществена с „изцяло нова, гъвкава архитектура“.
Става въпрос за платформа STLA Large, която ще се произвежда в завода в Уиндзор като част от стратегията DARE Forward 2030, предвиждаща инвестиции на стойност 2,8 млрд долара в предприятието. Като цяло, в Stellantis предвиждат да вложат млрд долара в електрификация и софтуер в цял свят.