fallback

Toyota и Fiat ще правят заедно наследника на Ducato

Големият товарен ван ще получи и изцяло електрическа версия

Корпорацията Stellantis и европейското подразделение на Toyota решиха да разширят сътрудничеството си. Оттук нататък, освен компактните и средни LCV (леки търговски превозни средства), партньорите ще се занимават и със съвместното производство на големи търговски автомобили. Те ще се предлагат както с двигатели с вътрешно горене, така и в електрически версии.

Големият ван ще бъде пуснат на пазара през 2024 г. и ще бъде първият голям търговски автомобил на Toyota Motor Europe. Новият модел ще бъде разработен от Stellantis, тоест ще бъде модифицирана версия на един от вановете на европейския производител, който ще се продава от Toyota.

По неофициални данни, емблемата на японската марка ще бъде поставена и на наследника на по-стария LCV на марката Fiat - Ducato, който ще получи електрическа версия. Новият модел ще се предлага само в Европа, като ще се сглобява в две фабрики - в Гливице (Полша) и Атесе (Италия).

Групата PSA, която вече е част от Stellantis, и Toyota си сътрудничат в областта на LCV от 2012 г. Toyota продава ванове и микробуси ProAce в Европа, като те са унифицирани с Peugeot Traveller и Citroen SpaceTourer, както и по-компактния ProAce City, който представлява аналог на Citroen Berlingo, Peugeot Rifter/Partner и Opel Combo.

През първото тримесечие на 2022 г. продажбите на LCV в Европа са паднали с 18,1%, според доклад на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA). Въпреки това търсенето на леки търговски превозни средства все още е доста силно, като 16 производителя са продали 411 097 автомобила за три месеца.

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Ламаринен, тракащ модел с 30-годишен двигател за високоемисионните пазари и тези от третия свят не е никак "чудесен автомобил", не смяташ ли?
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Тази политика на Тойота не ми харесва да лепят само емблеми на определени модели. Имат чудесни автомобили в тези класове, но явно не им е изгодно да ги изнасят за Европа и разчитат на производството на други марки, което за мен не е ок.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Най-после японците ще продават оригинал, макар и с фалшива марка.
fallback
Последни