IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Опасно ли е прочистването на мотора с каране на високи обороти

Много шофьори избират подобен подход, но той може да навреди на някои агрегати

С течение на времето двигателят на всеки автомобил се се запушва с различни мръсотии, като този процес не се развива бързо и зависи от възрастта на силовия агрегат. За да не се стигне до основен ремонт, много шофьори използват необичаен метод за прочиства – каране на високи обороти, което, поне на теория, би трябвало да помогне. Експерти обаче предупреждават, че към всеки експеримент трябва да се подхожда разумно.


обороти


Шофирането с висока скорост е наистина добро за задвижването на автомобила. Факт е, че в този режим вибрациите се увеличават, което е добре за клапаните, тъй като предотвратява неравномерното им износване. При шофиране с висока скорост, количеството на отработените газове се увеличава и те са в състояние да почистят системата на турбото и изпускателния клапан. Те се замърсяват, ако шофьорът кара бавно, за да пести гориво и не натоварва турбината. При движение с 4000 об/мин е необходим около час, за да се повиши температурата на турбината и да се премахнат отлаганията, но не всичко е толкова просто.

При подобно пътуване на дълги разстояние се увеличава вероятността от повреда на вариаторната скоростна кутия. Тази трансмисия просто не понася продължително натоварване. В този режим работната течност не успява да се охлади, което може да причини прегряване на целия модул. В резултат на това се случва двигателят на автомобила да се натовари прекалено, а скоростната кутия може да се повреди.


обороти


Също така не се препоръчва преди подобни опити да се опитвате да пестите гориво, тъй като това може да има печални последици. Ако в резервоара попадне гориво с лошо качество (сипали сте такова, за да спестите пари), мръсотията вътре може да горивната помпа. В най-добрия случай двигателят просто ще загуби тяга, а в най-лошия - ще спре. Този проблем не се решава бързо и лесно, тъй като се налага сваляне и почистване на горивната помпа, а това е дълго и сложна процедура, която няма как да бъде извършена в полеви условия.

Не се препоръчва също голямо натоварване на двигателя, ако автомобилът не е каран дълго време. Факт е, че моторното масло се натрупва конденз с течение на времето. В резултат на това в системата вече няма смазка, а емулсия, която кипи до образуването на мехурчета при голямо натоварване.

Какъв е изводът? Почистването на двигателя чрез шофиране с висока скорост не винаги е полезно. Това може да повреди автомобила.

0 от 500
  • #2
    25 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Със сигурност високите скорости товарят всеки агрегат в колата. Ама някой да ми обяснява как вариаторния автоматик ще гръмне след 30 мин каране с над 4000 оборота не ми звучи грмотно.
  • #1
    11 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Един час с 4000 об/мин... За атмосферен бензин може да мине номера. А за тези с турбо дето работят на 1800/2200 наистина може да има проблем.