fallback

Защо 22-годишно Peugeot 306 струва 106 000 лева?

Пазарът за класически автомобили май окончателно се е побъркал

Peugeot 306, представено през 1993 и пенсионирано в началото на 2002, не е между най-успешните модели в историята на френската компания. В българските сайтове за употребявани коли екземпляри от последните производствени серии се продават на далеч не впечатляващи цени - между 800 и 2100 лева. Ако не ви тревожи десният волан, можете да си купите бройка от Обединеното кралство за символичната 1 лира (2.30 лева) например.         Снимки: KGF Classic Cars             Напук на всичко това обаче сега британска аукционна къща предлага едно 22-годишно Peugeot 306 не за два, и не за две хиляди, а за цели 106 122 лева (45 995 лири). Част от обяснението е, че пазарът за класически автомобили е буквално полудял напоследък, защото ниските лихви насочват много спестители към него, и предлагането е далеч по-малко от търсенето. Другата част от обяснението е, че конкретното 306 показва на километража си пробег от eдва 497 километра (309 мили).                    Става дума за една от общо 500-те произведени бройки от версията 306 Rallye, с първа регистрация на 12 май 2000 година. Rallye е специална версия на хот-хеча 306 GTI-6, предназначена за британския пазар. "Специалното" в нея е, че е доста по-оголена в сравнение с оригинала - лишена е от фаровете за мъгла, климатика, стъкления покрив, електрическите прозорци и дори температурния датчик, които са серийни при GTI-6. Това помага теглото да се намали с 65 килограма, и понижава осезаемо цената. През 2000 година това 306 Rallye е струвало едва 15 995 лири, или една трета от цената, която му искат днес.

Иначе британската лимитирана серия ползва същата платформа и задвижване, включително двулитровия бензинов мотор с 16 клапана и инжекцион Magnetti Marelli (XU10J4RS), развиващ 167 конски сили. Той е съчетан с 6-степенна трансмисия - все още рядкост по онова време. Колата тежи само 1163 килограма, развива максимална скорост от 220 км/ч, а ускорението от 0 до 97 км/ч отнема 7.8 секунди.                        Историята на конкретния автомобил е лесно доказуема - оригинално предвидена за британски дилър на Peugeot, който междувременно фалирал, колата била придобита от прекупвач и продадена на един от шефовете на фенклуба на Peugeot в Англия, който оттогава я използва само за участие в изложения. Направена е само една модификация - към оригиналния касетофон Clarion е добавен CD-чейнджър за шест диска, монтиран в багажника.         Още снимки на Peugeot 306 Rallye вижте в ГАЛЕРИЯТА:

     

fallback
  • #11
    До номер 2 ( преди 2 години )
    Карай си немския дръгел на 18 години и недей много да ръсиш мозък, че го немаш.
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    *Рено 14Вижте страничната линия.
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Хубав дизайн,повлиян от Рени 14.
  • #8
    за Дачията ( преди 2 години )
    Това че ползват патенти на Рено , не ги прави френска марка. Мамалигарска е. И като се замисля по-скоро бих си купил 3 дъстърa от магазина , отколкото едно пежо 306 за 100 бона :D
  • #7
    До #2 ( преди 2 години )
    пич , Дачия не е френска кола... ооооох като почнат такива да коментират и ми става тъпо..
  • #6
    до 6 ( преди 2 години )
    Ттайота ли та тя е създадена от Форд
  • #5
    до 4ти ( преди 2 години )
    Недей говори за ниво като апогея на автомобилостроенето за такива като тебе с татуси на Ботев на прасеца и чантичка бананка е Е60 с М паркет. Още давате по 16 палки за 530д на 14 години...
  • #4
    до 2-ри ( преди 2 години )
    Не само другите такива са японците тойота е на ниво малко след каруцата но това не пречи на лаиците и кокошките да си ги купуват щото основен клиент на тайота са лелки
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    1-ви, бъркаш, модификацията Mi16 / S16. е забавна, нямя електроника, 1100кг кола. Сега едно 208 е по тежко дори. Няма да е класика като 504 или 404 примерно, но пак конкретно тази модификация, си е класика. Виж за стандатното, там съм съгласен, че няма с какво да се запомни
  • #2
    Без климатик без стъ ( преди 2 години )
    само французин и италианец могат да произведат толкова евтина зле направена бангия че и пари да и исиат и докато итялянците поне имат феррари което да ги оотсрами то при французите е тотал щета а даже измислиха и Дачия с която копаят дъното направо.
fallback
Последни