Peugeot 306, представено през 1993 и пенсионирано в началото на 2002, не е между най-успешните модели в историята на френската компания. В българските сайтове за употребявани коли екземпляри от последните производствени серии се продават на далеч не впечатляващи цени - между 800 и 2100 лева. Ако не ви тревожи десният волан, можете да си купите бройка от Обединеното кралство за символичната 1 лира (2.30 лева) например.
Снимки: KGF Classic Cars
Напук на всичко това обаче сега британска аукционна къща предлага едно 22-годишно Peugeot 306 не за два, и не за две хиляди, а за цели 106 122 лева (45 995 лири). Част от обяснението е, че пазарът за класически автомобили е буквално полудял напоследък, защото ниските лихви насочват много спестители към него, и предлагането е далеч по-малко от търсенето. Другата част от обяснението е, че конкретното 306 показва на километража си пробег от eдва 497 километра (309 мили).
Става дума за една от общо 500-те произведени бройки от версията 306 Rallye, с първа регистрация на 12 май 2000 година. Rallye е специална версия на хот-хеча 306 GTI-6, предназначена за британския пазар. "Специалното" в нея е, че е доста по-оголена в сравнение с оригинала - лишена е от фаровете за мъгла, климатика, стъкления покрив, електрическите прозорци и дори температурния датчик, които са серийни при GTI-6. Това помага теглото да се намали с 65 килограма, и понижава осезаемо цената. През 2000 година това 306 Rallye е струвало едва 15 995 лири, или една трета от цената, която му искат днес.
Иначе британската лимитирана серия ползва същата платформа и задвижване, включително двулитровия бензинов мотор с 16 клапана и инжекцион Magnetti Marelli (XU10J4RS), развиващ 167 конски сили. Той е съчетан с 6-степенна трансмисия - все още рядкост по онова време. Колата тежи само 1163 килограма, развива максимална скорост от 220 км/ч, а ускорението от 0 до 97 км/ч отнема 7.8 секунди.
Историята на конкретния автомобил е лесно доказуема - оригинално предвидена за британски дилър на Peugeot, който междувременно фалирал, колата била придобита от прекупвач и продадена на един от шефовете на фенклуба на Peugeot в Англия, който оттогава я използва само за участие в изложения. Направена е само една модификация - към оригиналния касетофон Clarion е добавен CD-чейнджър за шест диска, монтиран в багажника.
Още снимки на Peugeot 306 Rallye вижте в ГАЛЕРИЯТА:
Още по темата:
-
Високата цена се дължи на факта, че това е последният автомобил от серията
-
С цена от 312 555 долара, тази Impreza е най-скъпата бройка в историята на марката
-
Пробегът на ярко-жълтия автомобил от съветската епоха е 18 500 км