fallback

Шефът на Mercedes: Бяхме пияни, когато приехме да направим AMG One

Ола Каленис намери любопитно извинение за забавянето на хиперколата

Концепцията Mercedes Project One беше представена от германският производител през 2017 г. Тогава компанията обеща, че автомобилът ще излезе в ограничена серия от 275 бройки, като серийното му производство ще стартира през 2019 г.

Три години по-късно колата все още не е качена на конвейера, но в Mercedes не са се отказали от плана, който предвижда всички бройки от модела да бъдат произведени до края на този година. Опитвайки се да обясни причините за забавянето, ръководителят на компанията Ола Калениус се позова на технически трудности при изпълнението на проекта и дори се пошегува, че членовете на борда на директорите, дали зелена светлина за изграждането на AMG One са били пияни по време на дискусията.

„Инженерният екип на AMG, заедно с момчетата от завода за двигатели за Формула 1, дойдоха при нас преди няколко години и казаха, че имат брилянтна идея да поставят двигател от F1 в пътен автомобил. Трябва да проверя протокола от тази среща, но съм сигурен, че всички бяхме пияни, когато одобрихме този план“, пошегува се Калениус.

Основната трудност при AMG One е хибридната задвижваща система с мощност 1000 к.с., базирана на 1,6-литров V6 турбо двигател, заимстван от Формула 1. Дизайнерите на Mercedes не успяха да приведат характеристиките му в съответствие с гражданските стандарти за минимални вредни емисии в атмосферата.

Сега от компанията обещават да зарадват феновете на марката с новини за проекта в следващите дни. Също така, Mercedes подготвя документален филм за това как е създаден AMG One и за трудностите, пред които е изправен отборът. Очаква се форматът да наподобява поредицата на Netflix „Drive to Survive“, посветена на Формула 1.

fallback
  • #2
    през 2017 ( преди 2 години )
    Олеле Калеасахме я (с грета тунберг) може и да е бил пиян, но съвсем не е бил шеф на Мерцедес! Всъщност слагането на зомбиран швед начело е от големите грешки на фирмата.
  • #1
    пропов ( преди 2 години )
    Склонен съм да им вярвам. Инженер в нормална кондиция няма как да допусне такава идея. Състезателен двигател за ежедневна употреба е утопия. Тези двигатели ме могат да работят в занижени режими. Дават или всичко или нищо. Нуждаят се от обороти и скорост за да се смазват и охлаждат. Едно седене на светофар и се е окотил. Еко нормите всъщност са най малкия проблем. Но като са обещали че и парите са взели - да дерзаят!
fallback
Последни