Ръководството на Alfa Romeo потвърди, че в плановете на компанията влиза нов двуместен електрически роудстър, като феновете на марката няма да чакат дълго за неговата поява. Моделът ще възроди легендарното име Duetto Spider, като той е разработен лично от главния дизайнер на италианския производител Алехандро Масонеро-Романос.
Пред британското издание Auto Express, което публикува свое виждане за външния вид на автомобила, шефът на Alfa Romeo – Жан-Филип Импарато, разкри подробности както за роудстъра, така и за най-близките планове на компанията. Той беше категоричен, че за да може компанията отново да излезе на печалба, тя се нуждае от най-малко 5 модела в гамата си.
„Цифрата е 5, като тя важи и за времето, което ни трябва да свършим работата, а то е 5 години. Тогава трябва да бъдем достатъчно устойчиви на три континента и да бъдем известни с добри и най-вече качествени автомобили“, обясни Импарато.
Босът на Alfa Romeo допълни, че Alfa Romeo Duetto Spider може да се появи много по-рано от очакваното. Роудстърът ще бъде с изцяло електрическо задвижване, като ще използва новата платформа на концерна Stellantis, наречена STLA. Импарато допълни, че компанията му ще избегне най-малкия вариант на тази архитектура и ще се съсредоточи върху големите - Medium и Large.
Това означава, че новият Spider ще бъде с дължина от около 4,3 метра, като платформата позволява поставянето на батерии с капацитет между 87 и 104 кВт/ч, както и на електрически мотори, развиващи от 170 до 220 к.с. Очакванията са Duetto да бъде със задно задвижване в базовия си вариант, но и да получи версия с два електрически двигателя – по един на всяка ос.
В Alfa Romeo обаче са наясно, че с подобен модел няма да да си осигурят сериозни продажби и затова основният коз на компанията си остава новият компактен SUV на марката – Tonale. Към него ще се присъедини и голям всъдеход, който ще се настани над Stelvio, както и електрически седан, готвен за заместник на Giulia. Преди всички тях обаче ще излезе малък SUV, чиято премиера ще се състои догодина.
„Външният му вид е готов и одобрен и чака одобрение от ръководството. Това ще бъде модел от сегмент B, който ще се хареса на феновете на Alfa, които преди са притежавали MiTo или Giulietta. Те са над 1,5 милиона на брой и ние трябва да си ги върнем“, обясни Импарато.
Снимки: Auto Express