fallback

Шефът на Renault поиска промяна в тестовете за безопасност

Според Лука де Мео някои от технологиите може да бъдат преразгледани

Главният изпълнителен директор на Renault Group - Лука де Мео, призова да бъде организиран дебат, на който да бъде обсъдено дали тестовете за безопасност Euro NCAP все още са подходящи за целта в сегашния им вид.

„Трябва да видим какво наистина носи използването на тези технологии в реални случаи, без да се опитваме да правим автомобили, които приличат на коледни елхи, защото са оборудвани с безполезни технологии. Стигаме до момент, в който доставчиците на тези системи се опитват да наложат собствените си идеи, вместо да правят това, което е добро за клиенти“, обясни шефът на Renault.

Коментарите на Де Мео идват след получени наскоро разочароващи резултати за някои от превозните средства на компанията по време на тестове на Euro NCAP. Те включват нула звезди за Renault Zoe, една звезда за Dacia Jogger и Dacia Spring и две звезди за Dacia Sandero. Всички те, до голяма степен, се дължат на лошите оценки за автоматичните електронни системи за безопасност, които помагат за предотвратяване на потенциални инциденти, но са обект на критики от страна на производителите, тъй като увеличават цените на моделите.

Де Мео подчерта, че иска да работи с властите за промяна на регулациите, като повтори, че всяко превозно средство на Renault Group отговаря или надвишава настоящите изисквания за безопасност.

„Разбира се, че уважавам Euro NCAP. Играем играта от десетилетия. Ние първи получихме пет звезди Renault Laguna. Те ни помогнаха да се съсредоточим върху проблема и да се подобрим, но занапред трябва да обсъдим кой е правилният подход и кои са нещата, които наистина правят разликата”, каза още шефът на Renault.

Топ-мениджърът беше категоричен, че в момента някои от нещата противоречат на логиката. Той настоява да бъде изградена разумна система – нещо, което често липсва в наши дни.

„Ако някой предложи система, която да спре шофьорите в нетрезво състояние да стартират колата си, още утре ще я инсталирам. Ако искат да използват автономна технология, за да се ограничат скоростите в някакви граници, бих се съгласил. Нека обаче разгледаме проблемите - скорост, разсейване, проблеми с физическото състояние и да намерим истинските им решения", каза още Де Мео.

fallback
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Чичо Де Мео да не се прави на ударен - ясно се вижда, че вратите на Сандеро-то са влезли чак до другата страна на колата. И това не е от изискуемите технологии и асистенти, а от всички-знаем-каква ламаринка, влагана в купетата на Дакиите. Да, това е специфичен клас, където се гони цена и се пести от всичко, но не обвинявай Euro NCAP, че "ти пишат черна точка".
fallback
Последни