fallback

Краш-тестове доказват, че асистентите на водача не са перфектни

На производителите се препоръчва да поработят върху ефективността на системите (ВИДЕО)

Американската автомобилна асоциация (ААА) предупреди, че системите за подпомагане на водача в повечето от новите модели на пазара се нуждаят от повече работа, за да бъдат по-ефективни. Организацията организира тестове в реални условия, в които взеха участие три нови модела, като резултатите показват, че използваните от тях технологии на са напълно надеждни.

В случая бяха проверени Subaru Forester (2021 година), оборудван с комплекса от системи за безопасност EyeSight, Hyundai Santa Fe (2021) с асистент за шофиране и Tesla Model 3 (2020), оборудван с автопилот. AAA симулира различни сценарии, при които идващ насреща автомобил се насочва срещу тестовете кола, а също така и с внезапно появил се на пътя велосипедист.

Тестовете бяха проведени в затворен маршрут с помощта на превозно средство, направено от пяна. Неговата цел е имитира малък хечбек. Всички системи за подпомагане на водача засичат както движещата се кола, така и велосипедиста, ако те се движат в същата посока. В същото време обаче тестваните превозни средства се удрят в макетната кола, ако тя дори частично се намира в тяхното платно.

Освен това, в 5 от 15 случая възниква сблъсък, ако колоездачът пресече платното за движение. И това кара експертите от ААА да смятат, че съществуващите в момента системи за активна безопасност при шофиране не са достатъчно ефективни и автомобилните производители трябва или да ги преработят, или да ги заменят с по-добри.

В AAA също така смятат, че внедряването на фокусирана към водача камера в салона ще помогне за ограничаване на отвличането на вниманието му от пътя. Организацията също така препоръчва на клиентите да се запознаят по-добре с предлаганите от производителя подобни технологии още преди да са си купили нов автомобил. Така те ще разберат, че тези системи не са напълно автономни и не могат да работят без надзор от водача.

„Сблъсъците, възникнали по време на тестване на AAA, могат да бъдат смъртоносни, ако се случат в реална среда. Факт е, че технологията за подпомагане на водача прави големи крачки за подобряване на безопасността през последните години, то тя все още не е перфектна“, категорични са от организацията.

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Ами то си е в името - "Асистенти". Не е автопилот.
  • #3
    PLAID ( преди 2 години )
    ;D бате тука ударените от Тесла (кой отзад, кой отпред, кой по канчето) станахте повече от бpеменните от Брад Пит
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    ДобрЮтрУ. Докога институции, агенции, правителства, контролни органи и най-вече производители и клиенти ще се залъгват, че ако задкормилното не си отваря очите не "на 4", а на 16, бели ще продължават да стават. Колко още и самолета трябва да паднат, за да се разбере, че сегашните роботи, асистенти и ИИ не могат да са съвършени (точно, защото са правени от грешащи същества) и няма как да заместят хуманоида. Той пък е пиян, нервен, с ниско самочувствие, нетолерантен и т.н. и така до никъде... :-(
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Миналата седмица на кръстовище ме удари отзад Тесла модел 3. Водача каза, че не ме видял, а и бил включил автопилота и теслата трябвало да спре както винаги е правила. Да, ама не. Поне не този път за моя зла участ. Все пак се е задействала внезапната спирачка и удара не беше силен.
fallback
Последни