Британското подразделение на Opel – Vauxhall, спира производството на седана Insignia, като той няма да получи директен наследник. От компанията все пак уточниха, че засега подобно мярка за модела, предлаган под бранда Opel, не се предвижда и неговото производство и предлагане в Европа ще продължи „още известно време“.
Според официално изявление на Vauxhall, решението за спиране на модела е взето в съответствие с тенденциите на британския пазар и фокуса на компанията върху електрификацията. Марката иска да се електрифицира напълно до 2024 г., а през 2028 г. да се превърне в производител на изцяло електрически превозни средства.
Една от първите стъпки в тази посока ще бъде направена именно с Insignia, който в следващото си поколение ще се превърне в електрически кросоувър. Сегашната генерация на модела излезе през 2016 г., а през 2019 г. получи сериозен фейслифт. Ако се приеме, че жизненият цикъл на един модел е около 7 години, това означава, че Insignia ще продължи да се произвежда до края на 2023 г.
Insignia е единственият модел в гамата на Opel/Vauxhall, разработен преди сливането на Opel с PSA Group. Той се предлагаше като Holden Commodore (Австралия) и Buick Regal (САЩ), но тези два модела вече са спрени от производство. Версията на Vauxhall вече е извън играта, така че на конвейера, поне засега остава само европейската Insignia.
Отказът от класическите седани става все по-масов в Европа, като той е за сметка на кросоувърите. Вече е известно, че Ford спира производството на Mondeo – един от основните конкуренти на insignia, който се задържа на конвейера повече от 30 години. Друг популярен модел – VW Passat, в следващото си поколение ще се предлага само като комби, докато класическият седан ще бъде заменен от електромобил.
Снимки: Vauxhall