fallback

Дизелов премиум-седан или луксозен електромобил – кое излиза по-евтино?

Mercedes-Benz сравни разходите за Е-Class и EQЕ, като резултатът е много любопитен

Германският производител Mercedes-Benz публикува много любопитно сравнение на разходите за закупуване и притежаване на два от най-важните модели на марката – класическия седан E-Class с дизелов двигател и новия електромобил EQЕ. В случая са използвани версиите EQE 350+ Launch Edition и E-Class 300d 4Matic Premium Plus.

Идеята в случая е да се покаже, че новите електромобили на марката съвсем не са по-скъпи (като цяло) от тези с конвенционално задвижване. Затова и става дума за модели, чиито купувачи не получават никакви стимули при тяхното придобиване. Освен началната цена, в сравнението са включени и разходите за притежание, а крайният резултат е... равен.

Започваме от цената при дилъра, където дизеловата Е-Class има сериозно предимство. Покупката на E-Class 300d 4Matic Premium Plus излиза 74 791 (по каталог), докато при EQE 350+ Launch Edition сумата се увеличава до 93 017 евро. Тази по-висока каталожна цена се запазва дори при 36-месечен лизинг или оперативен лизинг при пробег от 90 000 км. Ако авансово платената сума е 21 000 евро, то при E-Class вноската е 688 евро, а за ЕQE – 1018 евро (посочените цени са за Италия, така че на други пазари в ЕС може да има разлика).

Предимствата на дизеловия вариант обаче свършват дотук. Повечето експерти са на мнение, че цените на електромобилите и модели с ДВГ ще се изравнят не по-рано от 2024 или 2025 г., но и сега разходите за моделите на ток са много по-малки. От Mercedes-Benz посочват, че за EQE (отново в Италия) пътен данък не се плаща, докато за Е-Class той е 52 евро на месец. Електромобилът е освободен от такси за паркиране в зона С, където дизеловият седан плаща 60 евро на месец, както и в „синя зона“ (Е-Class – 40 евро на месец).

Освен това, за EQE за застраховката „Гражданска отговорност“ е 50 евро на месец, докато за Е-Class е 75 евро. Към всичко това трябва да се добавят и по-ниските цени за „гориво“ и „поддръжка“, където електричката има сериозно предимство със 147 и 55 евро на месец срещу 281 и 83 евро за дизеловия седан.

Каква е общата картина за Италия? Явно целта на Mercedes-Benz е да покаже, че разходите по луксозен електрически седан не са по-високи от тези за дизелови еквивалент. И крайната сметка показва 1279 евро месечно за EQE 350+ Launch Edition срещу 1270 евро за Mercedes-Benz E-Class 300d 4matic Premium Plus. Разбира се, за други пазари в ЕС сумите ще бъдат различни, но разликата в никакъв случай няма да бъде фрапираща.

fallback
  • #11
    До 8 ( преди 2 години )
    пак си чал само заглавията! до 2030 в ЕС ще се забрани продажбата на нови коли с ДВГ ... евентуално! Употребата им ще си остане доста след това!
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    11 - точно. Да си дойдем на думата. Като взимаш Мерцедес за 70-80к евро дали основната ти мисъл е как да спестиш 50 евро на месец? Едно време вица беше - Човек попитал представителя на Мерцедес в дилърството колко харчи модела и човека възпитано му казал че дилърството на ФВ е надолу по улицата щом разхода му е важен
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    9-ти - ами то е кокошката и яйцето. Електрички се карат градко и крайградско до 50-100км. Малко са смелчаците които тръгват по далече, точно защото положението със зарядните е трагично или прсото са хора които не им пука дали 500км ще ги изминат за 4 или 6+ч. Отделно, никой не е казал, че инвестицията трябва да се върне за 6м нали? Инвестициите в нов модел (масова) кола не се връщат след 500 продадени.
  • #8
    Боб ( преди 2 години )
    По-евтино излиза бензинов не премиум!
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Виждам сълзите на спортистите които се засилят на магистралата със 150 и след 100 км. викат репатрака понеже тока свърши, естествено от Мерцедес за изчислили пробега в идеални условия (зад ТИР с 80 по надолнище).
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    3-ти - много си далеч от реалността, казвам като живеещ в Германия В града ми (30к жители) има 6 (8). В по големите градове не е по-розово положението и се продават много над 3-4к електрокара годишно. Нямаш ли зарядна вкъщи е загубена работа За дълъг път има по магистралите, но за да изминеш 600км, поне 2 стоп-а и +2ч. (суперчарчж са малко), и изисква да си го планираш или през апове да селедиш къде има свободни станции. Не съм убеден и че излиза много по евтино
  • #5
    Браво, господине ( преди 2 години )
    Дизел, Премиум, Евтино - Нобелова награда за литература. Успели сте да обедините басните на Езоп, Лафонтен и Крилов в едно.
  • #4
    Стой малко ( преди 2 години )
    Премиум и евтино в едно изречение? Откога? Дизел никога не може да бъде премиум. Дизел дори не е кола, а марка дрехи. За масова употреба. Коя дама иска вечерната й рокля да мирише на кебап? Къде отиваш ти, може би.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    В Германия съм сигурен, че е много изгодно и удобно да караш електрическа кола. През километър има мощни зарядни станции. Тука има много малко станции и на фона на това че за миналата година са купени 150 електрически коли у нас а по зарядните станции рядко виждаш свободни места, няма да коментирам че са по 20 киловата повечето, трябва да киснеш с часове, освен това половината редовно не работят, все повредени. Ами ако се продаваха по 3-4000 ел. коли годишно? Какво правим тогава?
  • #2
    zwezda ( преди 2 години )
    "Предимствата на дизеловия вариант обаче свършват дотук."Направо се разплаках!А най голямото и важно предимство,като преход и време за зареждане?!
fallback
Последни