fallback

Новото Subaru Outback: по-добро от SUV (тест)

Не е бързо, не е икономично и не е евтино. Но пък компенсира напълно с други неща

Има четири главни показателя, по които повечето хора си избират автомобил. Как изглежда? Колко вдига? Колко харчи? Колко струва? Веднага бързам да ви кажа, че новото Subaru Outback не е отличник по нито един от тях.                       Най-хубавото, което можем да кажем за външния му вид, е "симпатичен". Максималната скорост няма и 200 километра в час. Боксерният двигател никога не е бил синоним на икономичност, и новото му поколение не е изключение. Колкото до цената: най-базовият Outback започва у нас от над 80 хиляди лева - не точно идеята ни за достъпна семейна кола.

           Всичко това обяснява защо Outback никога не е бил между бестселърите на европейския пазар. Но не обяснява защо този автомобил има може би най-лоялните фенове изобщо. За да си изясним защо е така, ще трябва да използваме съвсем различни показатели. И ще започнем, като излезем извън асфалта, разбира се.                       Още от легендарното първо Leone от зората на 70-те години, главният коз на Subaru винаги е бил комбинацията от боксерен двигател и симетрично AWD. Резултатът от това са коли с необикновено нисък център на тежестта и смайващо стабилно пътно поведение - точно каквото е нужно на любителите на риболова, къмпинга и всички други занимания, които не включват асфалтиран паркинг.                        Новият Outback не е изключение. И тук ще откриете симетричната система за задвижване на четирите колела в комбинация с трансферна кутия. Пътният просвет е цели 21.4 сантиметра - на практика почти колкото при новия Defender, и далеч над повечето така наречени SUV модели. И това е минималният просвет, а не максималният, както напоследък го мерят някои други марки. Системата има и два допълнителни режима на работа - за хлъзгави настилки и за дълбока кал или сняг. С комплект добри гуми тази кола ще мине почти навсякъде, а пластмасовите кори на праговете, калниците и под двигателя ще я предпазят от бели.                         Теглителната сила от два тона не е рекордна в класа, но е напълно достатъчна за нуждите на повечето къмпинг маниаци. Релсите за багаж на покрива са стандартни и са модулни - с една съвсем проста операция можете да ги превърнете от надлъжни в напречни. Самият багажник побира 561 литра - достатъчно да съберете всичко необходимо за седмица на морето.                       Като споменахме за стандартното оборудване, новият Outback идва с доста опростен каталог: само три нива на оборудване, като най-високото струва малко над 93,000 лева. Но дори и базовото включва неща като климатроник и електрическо настройване на шофьорската седалка.                           Няма да ви е особено сложно да си изберете и двигател, защото за нашия пазар той е само един: боксер, с 4 цилиндъра и 2.5 литра работен обем. И 169 конски сили максимална мощност - с 15 по-малко, отколкото има същият двигател за американския пазар. Познайте на кого да благодарим за това.      

Subaru Outback 2.5i

169 к. с. максимална мощност

252 Нм максимален въртящ момент

193 км/ч максимална скорост

10.2 секунди 0-100 км/ч

Американците, които са и основните купувачи за този автомобил, получават не само 15 коня отгоре, но и турбо версия, при която мощността е цели 260 конски сили. И двата варианта обаче не се погаждат добре с новите европейски стандарти за парниковите емисии - оттам и електронната корекция на мощността в посока надолу.

Истината е, че даже и така този двигател е напълно адекватен. Той има достатъчно динамика, за да изпреварвате спокойно, и да се порадвате на някой планински път с повече завои. Онова, което го тегли надолу, е скоростната кутия.                        От няколко десетилетия Subaru упорито се придържа към вариаторния автоматик - можете да го наричате и безстепенен, и CVT - като единствена опция в своите модели. Инженерите го обичат, защото според тях е най-ефективната възможна система. Счетоводителите го обичат, защото е доста по-евтин от системите с два съединителя или от класическите хидротрансформатори. Ние обаче не го обичаме - защото усещането при карането на CVT е като върху зъболекарски стол от по-старо поколение. За да променят това, от Subaru постоянно усъвършенстват системата. Добавиха й допълнителни сензори. Даже въведоха нещо като симулирани предавки.                        Истината е, че Subaru от години работи усилено, за да направи тяхното CVT по-приятно за каране. Но резултатът не е смайващ. Ако рязко натиснете газта в тази кола, произвеждате основно едно нещо: шум. И 6 000 оборота.

Но това няма голямо значение, защото Outback така или иначе не ви стимулира да натискате рязко газта. Управлението е приятно стегнато и директно, но като цяло тази кола внушава не динамика, а съвсем други чувства: за комфорт, солидност и достойнство. Удобните седалки и просторният интериор само подсилват това.                       Както и почти всяко Subaru напоследък, този Outback създава впечатление за добре направена машина. За високо качество на материалите, на сглобката, и това личи от най-малките неща, като нивото на обезшумяване. Но за да ви стане най-добре ясно за какво качество става дума, трябва да излезем от колата и да вземем за малко нашия микрофон.

Това е запазена марка на Subaru вече от четвърт век. Специалната конструкция на уплътнението на вратите и смазването му с тайна субстанция водят до най-тихото и плавно затваряне в автомобилния свят. Няма никакъв шанс да събудите жена си, ако се приберете в два часа през нощта. От риболов, примерно.                        Същото внимание към детайла личи и в интериора. Не бихме го нарекли красив или особено смел. Основната му цел е да е максимално удобен и лесен за ползване. Близо 12-инчовият вертикален дисплей на информационната система дава сравнително бърз достъп до всички функции. Но все пак има и физически бутони за температурата в купето.                         Новият Outback има и всички най-актуални системи за безопасност. Двойната камера в предното огледало, наречена Eye Sight, следи постоянно пътя и може да активира автоматична маневра за заобикаляне на препятствие, ако се разсеете. Камерата за задно виждане е много полезна при кола с висок багажник и дължина от почти 4.9 метра.                       Има я и добрата стара японска дисциплина: предупреждението за коланите обхваща и петте места, и докато не се закопчаете, дори ще ви спре музиката. А при всяко гасене на мотора получавате доста шумно предупреждение да погледнете назад, преди да отворите вратата. На моменти изнервящо, но пък спестяващо потенциални големи неприятности. Всъщност това ни подсети на какво ни напомняше Subaru Outback през цялото време: то е нещо като автомобилния еквивалент на баба и дядо. Малко е старомодно и на моменти може да бъде досадно. Но е наистина загрижено за теб. И е невъзможно да не го обичаш.

Още снимки от теста на Subaru Outback вижте в ГАЛЕРИЯТА:

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Никой не слага CVT защото е много хубаво - всички го слагат защото е евтино. Само робот с 1 съединител е по-лош вариант. Карал съм Микра CVT и е трагедия. До колкото знам с турбо двигатели е доста по-добре.
  • #8
    До мухахата ( преди 2 години )
    Ако си направил 6 на сто с 2.5 боксер, ти си а) свръхчовек, б) обичаш да послъгваш. А CVT се монтира в автомобили именно за хора, които никак не умеят да карат :D
  • #7
    до 6 ( преди 2 години )
    а може би ти не знаеш как се кара, и затова тая допотопна недоделка ти се струва хубава? :D
  • #6
    Муахаха ( преди 2 години )
    Ревю правено от хора които са карали колата не повече от 30мин! Какво рязко натискане на CVT бе разбирачи?!?CVT не ви харесва щото не знаете как се кара! Лакомо било?!? 6/100 извънградско, 9,5/100 при 100% градско - реални показатели за 30 000км с тази кола! За бензин с постоянно 4х4 е по икономична от много дизели. Колата е перфектна за това за което създадена - семеен автомобил за дълги, приятни пътувания!Стабилен,надежден,с високо ниво на безопасност и предостатъчно екстри!
  • #5
    до 2 ( преди 2 години )
    Аз го харесвам аутбек, колега. Но двигатели и скоростна кутия не съответстват на премиум сегмента, където бе позиционирано като цена в Европа. Но от 2020 насам толкова поскъпнаха колите, че вече е адекватно
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    За да ходиш за риба един Дъстър ще ти свърши по-добра работа. А ако не държиш на нова кола за риба, почти всеки японски джип отпреди 10-15 години ще ти свърши още по-добра работа за няма и 15-20к. И ще ти останат пари за хубава кола за през останалото време.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Значи, бавен, муден с ЦВТ, лаком, скъп...ще добавя и грозен. За да ходиш на риба. Е колко човека ще дадат минимум 80 000 лв. за да ходят на риба. А през останалото време да ги изпреварват и дачии.... До 2008г. поне имаха някакъв чар и приличен финес, а и не бяха изостанали толкова от другите участници в движението.
  • #2
    Sameman ( преди 2 години )
    А нима Аутбек предлага малко? Комфортен по магистрала, комфортен по дупки, перфектен по заснежени терени, комфортен по черен път, справя се добре и в офроуд ситуации, наравно с някой машини, които са с основна цел тежки терени, минус е дължината му в тази ситуация. Въпреки просвета, не се клатиш като *** в така наречените джипове.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    доста години аутбек беше неадекватно скъпо за това, което предлага. Но сега вече едно BMW 1 серия е същите пари, така че има смисъл
fallback
Последни