Volkswagen представи дългоочакваната серийна версия на електрическия си микробус ID. Buzz през март. Сега, немският автомобилен производител обяви и цените, на които ще се продава автомобилът с батерии, който към момента се предлага в една-единствена задвижваща опция, но скоро ще бъде последван и от разнообразни модификации.

Според документация на Федералната служба за контрол на икономиката и експорта в Германия (BAFA), която отговаря и за субсидиите за електромобили, пасажерската версия ID. Buzz Pro със 150-киловатов електромотор и 77 kWh батерия ще се предлага на нетна цена от 54 270 евро. С добавяне на ДДС, крайната сума за буса става 64 581 евро.
Когато от тази обща цена се извади екологичния бонус за електромобили в Германия, резултатът ще е 56 606 евро. Естествено, по-достъпна ще е товарната версия на електрическия бус, който нетно започва от 45 740 евро и с добавянето на ДДС ще достигне 54 430 евро без "зелените" субсидии на федералното правителство. Карго вариантът би трябвало да бъде лансиран официално в рамките на този месец.
С посочените по-горе цени, става ясно, че пътническата версия на Volkswagen ID. Buzz е доста по-скъпа от ID.4 с еквивалентната задвижваща комбинация. Със същия електромотор и батерия, кросоувърът започва от около 45 000 евро. За момента трябва да се знае, че посочените цени в листите на BAFA са прекалено прецизирани и в реалния живот може да има съвсем леки корекции.

Междувременно стана ясно, че германският производител усилено работи по фейслифта на първия представител на новото си семейство електромобили - ID.3. За следващата година е планирано освежаването на модела в средата на жизнения му цикъл, като от VW заявяват, че то няма да е само козметично, а ще има и доста сериозни новости.
Най-важната новост ще е лансирането на версията ID.3 GTX - с два електромотора и 4х4 задвижване, както и подобрени динамични характеристики. Това косвено бе потвърдено от говорителя на компанията Мартин Хубе, който заяви: " За фейслифта на ID.3 ще имаме някои много интересни детайли и разбира се, вземаме под внимание очакванията на потребителите за повече мощност и 4х4 задвижване".
От Volkswagen и преди са твърдели, че са дали зелена светлина на ID.3 GTX, но никога не са обявявали кога такава версия ще бъде добавена към гамата на хечбека. Това все още не е официално потвърждение, че "горещата" модификация ще се появи още през следващата година, но в комбинация с други подобни изказвания от фирмата, може да се окаже, че това ще е фект именно през 2023.
Все още не е ясно как от VW ще променят външния вид на ID.3, но със сигурност основният фокус ще е върху дизайна на предницата, предлагането на нови джанти и допълнителни опции за интериора. Фейслифтът ще доведе и до промени в задвижването и батериите, като GTX ще бъде първата версия на ID.3 със задвижване на четирите колела. Това ще стане с помощта на техниката от по-големите кросоувъри ID.4 и ID.5.


3