fallback

Tesla отваря втори завод в Шанхай и удвоява производството

Компанията ще лансира и електромобили с въртящ се екран на мултимедията

Tesla планира да разшири сериозно операциите си в Шанхай, където заводът на компанията трябва да стане най-големият експортен хъб за автомобили в света. Според китайски медии, американският производител на електромобили ще построи още един завод в близост до настоящите си мощности в Поднебесната империя.

Плановете на Tesla са новият завод да може да произвежда допълнителни 450 000 бройки от Model 3 и Model Y всяка година. Към момента капацитетът на компанията в китайския им завод е за производството на около 2000 автомобила дневно. Заради кризата с коронавируса в Шанхай, фабриката произвежда около една трета от това количество, след като получи разрешение персоналът да се върне на поточните линии в "затворена" система.

Според публикации, от Tesla са изпратили благодарствено писмо да шанхайските власти, заради това, че са се погрижили за транспортирането на около 6000 работници обратно във фабриката. В същото писмо се споменавали и плановете за построяване на още един завод за електромобили.

До официалното откриване на завода на Tesla в Берлин през март тази година, голяма част от произведените в Шанхай автомобили за износ пристигаха в Европа. Това причини забавяне на доставките за други региони като Австралия и Океания. Кога точно ще започне изграждането и експлоатацията на втората фабрика в Китай все още не е известно, но това може да се случи в кратки срокове, предвид факта, че първата мощност в азиатската страна бе изградена за едва 10 месеца.

През миналата година, американската компания произведе 484 130 автомобила в Шанхай. Увеличението на капацитета там може да доведе до близо 1 милион асемблирани машини годишно. Базирано на дневните капацитети, загубата на производство при затварянето заради локдауна е коствало на производителя около 44 000 електромобила. В момента електрическият лидер има 4 завода - първият в Калифорния, този в Китай, берлинската Гигафабрика и откритият в началото на април завод в Тексас, САЩ. Общото производство за миналата година е над 936 000 електрически коли.

Междувременно стана ясно, че производителят работи усилено по своята информационно-развлекателна система и се очаква да лансира масово функция за въртене на екрана на мултимедията към водача или пасажера. Собственик на Tesla показа функцията в Twitter (вижте тук) и тя вече предизвиква вълнение в общността.

Лари Ли е собственик на електромобил и ентусиаст, който е създал малък бизнес, инсталирайки специални персонализации на Tesla. Сред тях са електрически отварящи се багажници и дръжки на вратите, заедно с автоматично изскачащи дръжки на вратите на Model 3 и Model Y. Уменията му карат мнозина да се съмняват, че функцията е заводска, но той уверява, че това е така.

По-рано тази година беше потвърдено, че някои модели на Tesla се доставят на клиенти с вече наличен хардуер, за да се завърти екранът. По това време двигателите, необходими за движение на екрана, не присъстваха, така че функцията не работеше. Това, което може би е най-изненадващо, е, че Tesla напълно мълчи за промяната. Дори Илон Мъск не го е споменал на този етап, така че остава да се чудим кои модели ще получат въртящия се екран.

fallback
  • #20
    анонимен ( преди 2 години )
    И това е само разликата от дали ще ползваш промишлен ток или ще си го произвеждаш.За автомобил е по-бързо. За 3000 лв при онзи разход от 6 на сто и 20 лв на 100 км ще минеш еднократно 15 000км . 3kWp фотоволтаици осигуряват 4000 kWh , които осигуряват 20 хиляди километра, но не еднократно, а всяка година 25 години подред.3000 лв за 15 хиляди км на бензин или 500 хиляди на ток. Изберете сами. А ако вместо в резервоара инвестираш по 3000 лв/год за фотоволтаици?
  • #19
    анонимен ( преди 2 години )
    За България в зависимост от региона всеки инсталиран киловат фотоволтаици произвежда годишно между 1200 и 1400 киловатчаса с гаранция че на 25-та година ще произвежда поне 80% от първоначалния добив. Тоест на 25-тата година ще произвежда над 1000 киловатчаса, средно 1100 в рамките на 25 години общо 27 500kWh за 1000 - 1300 лв. Както виждаш себестойността е 4-5 стотинки за киловатчас, а инвестицията при тези цени на тока се връща за година-две.
  • #18
    До долния ( преди 2 години )
    И ти си чел доста каталози. Като собственик на фотоволтаична система ще ти кажа че почти никога не съм достигал до пиковата мощност, която дават на панелите, а да не говорим за всеки ден по два часа. Точно затова на инверторите може да се монтира по-голяма мощност на панелите отколкото мощността на инвертора. Моята система е без батерии и ми излезе 3000 лв за 3 киловата мощност. Към момента струва около 4 хиляди. Не е важно каква е мощността, а колко енергия произвежда годишно.
  • #17
    Хибридният ( преди 2 години )
    Тесларчето от 15 и 16 е гледало инфлуенсъри в ютюб и много ги разбира вече нещата. Единственото което мога да му кажа е: ха-ха-ха-ха!
  • #16
    до #15 и 16 ( преди 2 години )
    Как я изчисли тази себестойност. За фотоволтаици ти трябва сериозна първоначална инвестиция. При скок на тока тези системи и те доста скачат. Понеже ги следя нещата ще ти кажа, че в момента са скочили с над 30 % цените на изграждането. Другото е че за да зареждаш ел.кола с това нещо не ти стигат няколко панела на покрива и терасата, а доста повече. Само през деня и на слънце ще можеш, а нощем? Трябват ти батерии, но там нещата стават още по-скъпи.И не е вярно,че тока се произвежда основно с газ
  • #15
    До13 ( преди 2 години )
    И между другото бъркаш хронологията. Цените на горивата не се вдигнаха заради тока, а стана точно обратното. Тока се вдигна защото се вдигна цената на газа, а Европа разчита на газ за да произвежда ток. А цената на газа се вдигна заради недостига му и се получи и недостиг на ток, което изстреля цените нагоре. При излишък на ток цените ще се сринат. А само за България има заявки за изграждане на 15 гигавата ВЕИ мощности. АЕЦ има мощност 2 гигавата, а в момента потреблението е 4 гигавата.
  • #14
    До 13 ( преди 2 години )
    Абсолютно подкрепям мнението ти. Себестойността на тока от фотоволтаици е под 5 стотинки за киловатчас, а всеки може да си сложи фотоволтаици на покрива или дори на терасата и фасадата или над паркоместото. Единственият проблем към този момент е съхранението на тази енергия за когато не пече слънце, а батериите са решението. Електромобилите в случая са един power bank на колела и решение на проблема. Могат да се зареждат от слънцето и дори да доставят енергия на дома когато не пече.
  • #13
    До 11 ( преди 2 години )
    Май не схвана сарказма и се опитваш да шикалкавиш! Къде са тези реални цени от 1,50 лв за киловатчас на зарядните? Къде са тези цени от 1,15 лв за киловатчас промишлен ток, та чак пък средна цена? Това са пикови цени. В зависимост от договора, можеш да договориш с търговеца да плащаш токът по борсови цени, а цената за всеки час се определя още от предишното денонощие и всеки може да прецени кога да си зареди електромобила на е най-ниската цена за денонощието.
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    Заблуден е тоя, който си мисля, че токът ще скача, а горивата не. Всички горива са обвързани. Дори дървата скочиха с тока и газа. Но единственото ток човек може да си произвежда в къщи. Ако някакъв енергоресурс има шанс да се запази евтин в дългосрочен план, това е токът.
  • #11
    Да бе ( преди 2 години )
    Е колко да са му реални цените? Тесла модел 3 заредена в София на нощна тарифа стига до Слънчев бряг без да и се налага да зарежда на бърза зарядна станция. Зареждането на нощна тарифа струва 2,80 за 100 км, дори при високия разход който е дал. По неговите сметки хибрида до там ще изхарчи 80 лв , а теслата 11,20лв. В хотела или в kaufland или на друго място може да зареди безплатно, докато е на плаж и със спестеното да остане още един ден допълнително all-inclusive.
fallback
Последни