fallback

Tesla отваря втори завод в Шанхай и удвоява производството

Компанията ще лансира и електромобили с въртящ се екран на мултимедията

Tesla планира да разшири сериозно операциите си в Шанхай, където заводът на компанията трябва да стане най-големият експортен хъб за автомобили в света. Според китайски медии, американският производител на електромобили ще построи още един завод в близост до настоящите си мощности в Поднебесната империя.

Плановете на Tesla са новият завод да може да произвежда допълнителни 450 000 бройки от Model 3 и Model Y всяка година. Към момента капацитетът на компанията в китайския им завод е за производството на около 2000 автомобила дневно. Заради кризата с коронавируса в Шанхай, фабриката произвежда около една трета от това количество, след като получи разрешение персоналът да се върне на поточните линии в "затворена" система.

Според публикации, от Tesla са изпратили благодарствено писмо да шанхайските власти, заради това, че са се погрижили за транспортирането на около 6000 работници обратно във фабриката. В същото писмо се споменавали и плановете за построяване на още един завод за електромобили.

До официалното откриване на завода на Tesla в Берлин през март тази година, голяма част от произведените в Шанхай автомобили за износ пристигаха в Европа. Това причини забавяне на доставките за други региони като Австралия и Океания. Кога точно ще започне изграждането и експлоатацията на втората фабрика в Китай все още не е известно, но това може да се случи в кратки срокове, предвид факта, че първата мощност в азиатската страна бе изградена за едва 10 месеца.

През миналата година, американската компания произведе 484 130 автомобила в Шанхай. Увеличението на капацитета там може да доведе до близо 1 милион асемблирани машини годишно. Базирано на дневните капацитети, загубата на производство при затварянето заради локдауна е коствало на производителя около 44 000 електромобила. В момента електрическият лидер има 4 завода - първият в Калифорния, този в Китай, берлинската Гигафабрика и откритият в началото на април завод в Тексас, САЩ. Общото производство за миналата година е над 936 000 електрически коли.

Междувременно стана ясно, че производителят работи усилено по своята информационно-развлекателна система и се очаква да лансира масово функция за въртене на екрана на мултимедията към водача или пасажера. Собственик на Tesla показа функцията в Twitter (вижте тук) и тя вече предизвиква вълнение в общността.

Лари Ли е собственик на електромобил и ентусиаст, който е създал малък бизнес, инсталирайки специални персонализации на Tesla. Сред тях са електрически отварящи се багажници и дръжки на вратите, заедно с автоматично изскачащи дръжки на вратите на Model 3 и Model Y. Уменията му карат мнозина да се съмняват, че функцията е заводска, но той уверява, че това е така.

По-рано тази година беше потвърдено, че някои модели на Tesla се доставят на клиенти с вече наличен хардуер, за да се завърти екранът. По това време двигателите, необходими за движение на екрана, не присъстваха, така че функцията не работеше. Това, което може би е най-изненадващо, е, че Tesla напълно мълчи за промяната. Дори Илон Мъск не го е споменал на този етап, така че остава да се чудим кои модели ще получат въртящия се екран.

fallback
  • #10
    До долния ( преди 2 години )
    При 6 на 100 и 6лв/литър ще харчи 36лв на 100 км. А да сметна ли за 8 лв/литър?В момента бързите зарядни зареждат на 95ст/квч. А цената само ще пада. Фотоволтаична централа с мощност 100кВ струва 150 000лв и за година произвежда 130 000 кеч енергия с гаранция 25 години. Познай за колко години се изплаща при тези цени на тока и кой няма да си инсталира? Е тогава ще има излишък всеки път като пекне слънце и цените на тока ще паднат. Неизбежно е. Няма как да се задържат високи.
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Нищо подобно няма да се случи. В момента промишления ток се търгува при средна цена около 1.15лв/квч. Това ще рече, че на бързите зарядни станции трябва да е поне 1.5лв/квч. При 20 квч разход на 100км една електричка ще харчи по 30лв, докато една хибридна е на 6литра бензин или около 20лв. Тойота има хибриди!
  • #8
    Хейтър до 5 ( преди 2 години )
    Някъде да съм казал, че Toyota произвежда лоши автомобили? Няма и да чуеш да го казвам. Всъщност съм карал 3 тойоти и лоша дума не мога да кажа, освен че са ми малко неудобни седалките, но това си е строго индивидуално и не мога да го пиша недостатък. Кажи обаче с какво не си съгласен от написаното? Мислиш ли, че Toyota може бързо да премине към производство на електромобили? А на кого ще ги продава, като доскоро облъчваха феновете си, че електромобилите са най-големия *** на света?
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Напълно реалистично е към 2030 г. продажбите на Тойотка да са спаднали с мин. 3 млн. и да е изгубила напълно Европейския, Китайския и половината американски пазар. Просто защото няма да има с какво да запълни търсенето на пазара.
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    За теб е хейтър, за мен е реалист. Тойотка няма нито един завод за електромобили. Има планове за строеж на такъв в САЩ, само че дори първа копка няма. В най-добрия случай ще започне да продава от него към 2025 г. След това, няма договори за доставка на батерии, нито на сурови материали. Повече от показателно е, че за тази година едва е намерила батерии за 12 хил. коли и то от 2 доставчика. Едромащабно производство не се виджа до 2035 г. И не го виждаме само ние, а всички анализатори и акционери.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Хейтъре, Тойота много дълбоко ти бърка отзад. Явно ти харесва щом на всяка тема те са ти на езика/клавиатурата. Ти си лягаш с Тойота и се събуждаш с тях. Имам чувството и дори съм сигурен, че тази марка ти осмисля животеца. Дай сега историята за Тойотата дето си има и много се чупела, после си я дал на жена си и си взел друго, което е супер. Може и другия вариант да пуснеш, че си взел Тойота на жена си и все се чупела. по едно време беше намесил и тъща си. Измисли нова по-оригинална лъжа!
  • #4
    TSLA ( преди 2 години )
    От чакане да фалират почнаха да ми викат Карлос Чакала. "На всеки 10 месеца - завод. На всеки десет месеца - милион. До 2030-та - хегемон" Най-бързо растящото нещо в световната индустриална и финансова история, поради една причината: храни се с омраза и невежество. Не се храни, ами преяжда :D "We will not stop until every car on the road is electric" - Elon Musk
  • #3
    Хейтър ( преди 2 години )
    Не знам за кои хейтъри говориш, но най-големия хейт се изсипва срещу Тесла. От всички изброени компании, Toyota е единствената която има голям шанс да фалира, като в най-добрия случай няма да фалира, а просто ще изгуби пазарния си дял след няколко години, когато света рязко премине към електромобили, а Toyota не е подготвена да ги произвежда, защото не си е осигурила верига за доставки, понеже буквално до миналата година вярваше във водородното бъдеще и нежизнеспособността на електромобилите.
  • #2
    До 1 ( преди 2 години )
    Чакай малко може и да доживеем ще е долу-горе като фалират ВАГ, Тойота и Рено че и тях много ги гласят за фалиране хейтърите
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Тия нали щяха да фалират , бе ! Кво стана сега ?
fallback
Последни