Tesla планира да разшири сериозно операциите си в Шанхай, където заводът на компанията трябва да стане най-големият експортен хъб за автомобили в света. Според китайски медии, американският производител на електромобили ще построи още един завод в близост до настоящите си мощности в Поднебесната империя.
Плановете на Tesla са новият завод да може да произвежда допълнителни 450 000 бройки от Model 3 и Model Y всяка година. Към момента капацитетът на компанията в китайския им завод е за производството на около 2000 автомобила дневно. Заради кризата с коронавируса в Шанхай, фабриката произвежда около една трета от това количество, след като получи разрешение персоналът да се върне на поточните линии в "затворена" система.
Според публикации, от Tesla са изпратили благодарствено писмо да шанхайските власти, заради това, че са се погрижили за транспортирането на около 6000 работници обратно във фабриката. В същото писмо се споменавали и плановете за построяване на още един завод за електромобили.
До официалното откриване на завода на Tesla в Берлин през март тази година, голяма част от произведените в Шанхай автомобили за износ пристигаха в Европа. Това причини забавяне на доставките за други региони като Австралия и Океания. Кога точно ще започне изграждането и експлоатацията на втората фабрика в Китай все още не е известно, но това може да се случи в кратки срокове, предвид факта, че първата мощност в азиатската страна бе изградена за едва 10 месеца.
През миналата година, американската компания произведе 484 130 автомобила в Шанхай. Увеличението на капацитета там може да доведе до близо 1 милион асемблирани машини годишно. Базирано на дневните капацитети, загубата на производство при затварянето заради локдауна е коствало на производителя около 44 000 електромобила. В момента електрическият лидер има 4 завода - първият в Калифорния, този в Китай, берлинската Гигафабрика и откритият в началото на април завод в Тексас, САЩ. Общото производство за миналата година е над 936 000 електрически коли.
Междувременно стана ясно, че производителят работи усилено по своята информационно-развлекателна система и се очаква да лансира масово функция за въртене на екрана на мултимедията към водача или пасажера. Собственик на Tesla показа функцията в Twitter (вижте тук) и тя вече предизвиква вълнение в общността.
Лари Ли е собственик на електромобил и ентусиаст, който е създал малък бизнес, инсталирайки специални персонализации на Tesla. Сред тях са електрически отварящи се багажници и дръжки на вратите, заедно с автоматично изскачащи дръжки на вратите на Model 3 и Model Y. Уменията му карат мнозина да се съмняват, че функцията е заводска, но той уверява, че това е така.
По-рано тази година беше потвърдено, че някои модели на Tesla се доставят на клиенти с вече наличен хардуер, за да се завърти екранът. По това време двигателите, необходими за движение на екрана, не присъстваха, така че функцията не работеше. Това, което може би е най-изненадващо, е, че Tesla напълно мълчи за промяната. Дори Илон Мъск не го е споменал на този етап, така че остава да се чудим кои модели ще получат въртящия се екран.