fallback

Защо двигателят може да "тресе" след зареждане с високооктаново гориво

Повечето собственици на автомобили не забелязват този проблем или го игнорират

Когато двигателят на автомобила започне да потреперва и да чука, причините могат да са много. Повечето собственици на автомобили имат бегла представа за тези проблеми. Но не всеки знае за нестандартната, но не по-малко разпространена причина за това добре известно явление. 

Терминът "тресе" е жаргон. Означава процес, при който от четирите цилиндъра на двигателя, по една или друга причина, работят само три. Това създава дисбаланс в въртенето на коляновия вал, поради което цилиндровият блок сякаш бие в епилептичен пристъп. Защо понякога двигателят се държи по този начин, когато зареждаме автомобила с високооктаново гориво?

Тук си струва да припомним, че октановото число е параметър, който определя устойчивостта на горивото към детонация. Проблемът може да се появи, когато нискооктанов бензин изгаря твърде бързо в цилиндъра. Получените ударни натоварвания в двигателя се проявяват под формата на потреперване на уреда.

Тоест, оказва се, че колкото по-високо е октановото число на бензина, толкова по-добре - рискът от детонация е по-малък. Логично. Но това съвсем не е така. Понякога, в преследване на по-голяма производителност на двигателя, собственикът на автомобила зарежда автомобила с високооктаново гориво, което не е препоръчано от производителя.

Понякога такъв бензин се сипва, за да се „прочисти двигателя“, който в нормален живот консумира гориво с по-скромна производителност. И след това захранващият агрегат, неочаквано за собственика, започва да работи нестабилно. Всичко е свързано с високото октаново число на горивото.

В сравнение с обичайното за двигателя, то гори по-бавно, по-спокойно, може да се каже - „по-лошо“. Този ефект е особено изразен на празен ход, когато смесването на бензин и въздух в горивната камера е по-малко ефективно, отколкото при високи обороти. В резултат на това е по-трудно за свещите да запалят тази по-„спокойна“ смес въздух-гориво и да се постигне детонация. Характерното в случая е, че с увеличаване на оборотите смесването на бензин и въздух в цилиндрите се хармонизира и при интензивно натискане на педала за газ "тресенето" изчезва.

Не забравяйте, че високооктановото гориво, като правило, се получава чрез прибавяне на допълнителни добавки към неговия състав. Когато такъв бензин изгаря, върху свещите може да се образува повече нагар, което предотвратява нормалното искрене. В тази връзка можем да посъветваме собствениците на автомобили да зареждат автомобила изключително с гориво с октановото число, препоръчано от автомобилния производител - с такъв колата се чувства най-добре.

fallback
  • #5
    112 ( преди 2 години )
    2 пише абсолютни глупости. Когато цистерната отиде да пълни на ААНЕ (автоматизирана авто наливна естакада) в Нефтазовода застава на различни места в зависимост дали ще пълни 95 или 100 окатана. Съответно за V-POWER се слага и добавката на Shell, а за ЛукОйл добавката ECTO. Като си некомпетентен поне не се излагай.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    На капачката на резервоара пише 95 октана или повече.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    От години го разправям това на много хора, но те не вярват и се хвалят как колата им вървяла повече с високооктанов бензин. Това няма как да е истина и всеки с поне някакви минимални познания знае, че не е така. Чак да тресе не ми се е случвало, но колата започва да работи по-лошо и да харчи повече. Така, че не само си давате парите за по-скъпо гориво, но и си създавате допълнителни проблеми. Ако не ми вярвате, слушайте производителя какво ви препоръчва. На капачката на резервоара пише горивото.
  • #2
    Аз да ви обадя ( преди 2 години )
    Най-честата причина е че се тресе от смях, как сте платили 30-50ст/л повече за обикновено гориво, НО за сметка на това са ви ударили в кантара.
  • #1
    Трагедия ( преди 2 години )
    Петър Захариев и Румен Славов са един и същ човек! Личи си по малоумно и неграмотно написаните статии!
fallback
Последни