Съкращението TSI се появи през 2006 г., като започна да се използва за двигателите на VW Group. Благодарение на комбинацията от турбокомпресор и механично задвижван компресор, тези мотори предлагат отличен въртящ момент. Тази технология осигурява богата смес в близост до свещта и по-лоша смес в останалата част от горивната камера, което помага за висока ефективност при ниски и средни натоварвания.
По същото време се появява и един от най-разпространените двигатели от семейството EA111 - 1.4 TSI CAXA. Той се произвежда се от 2006 до 2015 г. и е инсталиран на много модели на Volkswagen, Skoda, Audi и Seat. Трябва да се отбележи, че някои от характерните за мотора болежки са отстранени през годините и съответно се появяват предимно при по-старите версии.
Като цяло, моторът предлага конструктивни решения, които би трябвало да му осигурят дълга и безпроблемна работа. Сред тях са чугунен цилиндров блок, ангренажна верига, хидравлични повдигачи на клапаните и др. Този агрегат обаче поднася различни неприятни изненади, за които сега ще стане въпрос.
8 проблема на двигателя 1.4 TSI (ГАЛЕРИЯ):
Маслото, влизащо във всмукателния тракт, се отлага върху нагретите стебла на всмукателния клапан. И тъй като горивото се впръсква директно в цилиндрите, клапаните не се измиват с бензин, както е в системите с впръскване във всмукателния колектор.
Поради отлагания по прътите клапаните губят подвижността си - понякога дори спират да се затварят напълно, което означава, че могат да изгорят. Понякога трябва да премахнете главата на цилиндъра, за да възстановите подвижността на клапаните или дори да смените клапаните и техните втулки.