Съкращението TSI се появи през 2006 г., като започна да се използва за двигателите на VW Group. Благодарение на комбинацията от турбокомпресор и механично задвижван компресор, тези мотори предлагат отличен въртящ момент. Тази технология осигурява богата смес в близост до свещта и по-лоша смес в останалата част от горивната камера, което помага за висока ефективност при ниски и средни натоварвания.
По същото време се появява и един от най-разпространените двигатели от семейството EA111 - 1.4 TSI CAXA. Той се произвежда се от 2006 до 2015 г. и е инсталиран на много модели на Volkswagen, Skoda, Audi и Seat. Трябва да се отбележи, че някои от характерните за мотора болежки са отстранени през годините и съответно се появяват предимно при по-старите версии.
Като цяло, моторът предлага конструктивни решения, които би трябвало да му осигурят дълга и безпроблемна работа. Сред тях са чугунен цилиндров блок, ангренажна верига, хидравлични повдигачи на клапаните и др. Този агрегат обаче поднася различни неприятни изненади, за които сега ще стане въпрос.
8 проблема на двигателя 1.4 TSI (ГАЛЕРИЯ):
Двигател с принудително пълнене с турбокомпресор се нуждае от бензин с октаново число 95, като за предпочитане е дори 98. Затова и зареждането с некачествено гориво обикновено води до неприятни последици. Заради детонацията в цилиндрите, преградите между буталните пръстени могат да се срутят, а понякога дори полите на буталото се чупят. Това се случва често, когато собственикът на автомобила качи нестандартен софтуер в електронния блок за управление на двигателя. Затова и неслучайно буталата на този мотор са специално подсилени още при производството им.