fallback

Защо поставянето на допълнителна шумоизолация вреди и на водача, и на колата

Прочетете и помислете добре преди да прибегнете до услугата

Много шофьори са недоволни от факта, че интериорът на автомобилите им е твърде шумен. Прекомерните звуци идват от гумите, от барабаненето на камъните по арките на колелата, от вятъра, който се "разхожда" по страничните огледала и т.н.. Следователно немалко шофьори прибягват до допълнителна шумоизолация, дори без да подозират, че тя може да навреди. Как, ви разказваме сега.

Когато решават да инсталират допълнителна шумоизолация, шофьорите обикновено не мислят колко се повишава общото тегло на колата след такава процедура. Но една качествена допълнителна шумоизолация може да добави около 70 кг към общата маса на автомобила! Всичко зависи от размера и класа на автомобила и, разбира се, от броя на шумоизолиращите панели, които се инсталират.

В същото време увеличаването на масата ще доведе до редица проблеми. Най-баналното е увеличаването на разхода на гориво. Ако "баровец", собственик на луксозно SUV може да се примири с това, то за собственик на употребяван кросоувър това си е проблем, особено с днешните цени на горивата. Но най-вече излишните килограми ще засегнат автомобили заради риск да се наруши разпределението на теглото по осите, което може да бъде дори пагубно при шофиране с висока скорост. По-специално, поведението на автомобила ще се промени в завоите, а спирачният път също ще се увеличи.

Продължаваме напред. По-тежките врати и капакът на багажника ще започнат да провисват с времето. В резултат на това не само гумените уплътнения ще се износят, но и пантите, и боята ще пострадат. Така тътенът ще стане по-силен. Ще трябва не само да премахнете шумоизолацията, но и да се занимавате с ремонт на каросерията.

А се случва и след инсталиране на скъпа звукоизолация , самият шофьор да изпитва дискомфорт. Става твърде тихо и човек започва да се дразни от такава тишина с нискочестотен шум. Тихото бръмчене отвлича вниманието от пътя, причинява сънливост и не ви позволява да се концентрирате върху шофирането.

Факт е, че при инсталиране на звукоизолация е важно да се изчисли не само колко акустичен шум ще бъде намален в децибели, но и неговата честота. А повечето ателиета у нас дори не знаят как да го направят. Но дори и при ниска сила на звука, определен честотен диапазон се усилва, което може да се окаже доста дразнещо за водача и за пасажерите в колата.

Според портала AiF, позовавайки се на специалисти от Американския колеж по кардиология, има редица честоти, които при определена звукова мощност оказват вредно въздействие върху човешкото тяло. Това е шум в диапазона 60-70 децибела, засягащ сърдечния мускул и при продължителна експозиция, провокиращ риск от сърдечни заболявания.

Но това не е всичко. При такава сила на звука опасните честоти, да речем, за коремните органи са в рамките на 25 Hz, а за очите - 60-90 Hz. Тоест, когато вибрациите на звуковите вълни попадат в тези диапазони, човек може да изпита пристъпи на гадене, а умората на очите също се увеличава. При стандартната звукоизолация на всяка една кола, тези проблеми не съществуват, но при допълнителна шумоизолация, вероятността не е малка. Така че помислете добре преди да прибегнете до услугата "допълнителна шумоизолация на купето".

fallback
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    Striker, що драскаш простотии? Какви стотици инженери бе бият в кратуната. Тук говорим за шумоизолация. Какви проблеми можеш да имаш да си сложиш шумоизолиращо фолио във вратите ми кажи? Проблема май ти е само в кухината между ушите.
  • #9
    до #8 ( преди 2 години )
    Това изобщо не е истина. Първото е, че колите отдавна се правят от икономисти и за тях най-важна е печалбата, т.е. колата да излезе възможно най-евтино. Говоря за масовите коли. Така, че възможностите за подобрения са безброй. Шумоизолацията е едно от тях. Ако човек пътува много е наистина важно колата да е по-тиха. Само няколко децибела да смъкнеш се чувства огромна разлика. Все едно се качваш и караш друга кола. Чувството е много приятно. Ако си сложиш и хубава музика, кефа става още по-голям.
  • #8
    Striker ( преди 2 години )
    Като цяло - всяка намеса в един технологичен продукт, проектиран от стотици инженери, води редица промени и проблеми. И като се знае, че 99% от т.нар. сервизи са любители и аматьори, най-добре карай фабрично и не се занимавай с глупости.
  • #7
    Меломан ( преди 2 години )
    Поредната зле скалъпена статия. Автора говори за теглото на шумоизолацията от преди 15 г. когато наистина доста тежеше. В момента материалите са доста подобрени и теглото им не надвишава 20 кг при качествено изпълнение, а при бюджетно теглото е под 10 кг. Глупостта за децибелите, че били честота и проблемите със сърцето е нечувана. Такава огромна простотия да напишеш е наистина трагедия. Честотата се мери в херци, а силата на звука в децибели. На тези, които им стане тихо да си пуснат музиката.
  • #6
    Автофен ( преди 2 години )
    Статията е добра и предупреждава за възможни рискове - който има акъл да чете и проумее - но за 98% у нас е невярна - тъй като повечето ще си изолират само вратите и пода:а това са 15 - 25 кг и готово! Професионално пълно шумоизолиране каквото се коментира кой прави - който иска тихо си купува премиум кола с фабрично - който е с Дачия или Тойота няма да даде 1000+ лв за 2-3 дБ по-тихо просто ...
  • #5
    Боб ( преди 2 години )
    По-голяма глупост скоро не беше качвана.50-70 кг ще се отразели пагубно на окачване и т.н. По тази логика да не се качва повече от един човек в автомобил и да не се пълни резервоара до горе.
  • #4
    Искрен ( преди 2 години )
    Статията наистина е изключително подвеждаща... а като стигнеш и до объркването на автора за "честотен диапазон", който е обозначен в децибели разбираш, че никой не си е направил труда да проучи въпроса.Най-важното не е казано - при афтърмаркет шумоизолация може да се подтиснат важни шумове, които производителя умишлено е "допуснал" - сирени, клаксони, човешки глас, скутери...Слаб 2 за статията.
  • #3
    Владо ( преди 2 години )
    Качественото шумоизолиране напълно може да достигне около 50 кг за голям размер SUV.Говорим за изолация на пояса под челното стъкло, целият под на автомобила, тавана, колонки, калници и врати.И не е невъзможно при някои хора да съществува дискомфорт.Наистина резултаът ще е само глухи шумове с ниска честота.На мен лично ми допада, но може да не е за всеки.
  • #2
    :) ( преди 2 години )
    Нямам думи. Тази статия е дъното. Можело било тишината да дразни шофьора. Пълен смях. Какви 70 кг., съвременна шумо изолация от фолио, не тежи повече от 5кг. за голям джип. Поне прочетете и помислете, ако можете, че сте преписали страшни глупости и чесане на езици.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    УАУ!!! Това есе на някой 14-годишен за училище ли е? Изключителни глупости и изключително непознаване на темата!
fallback
Последни