Когато автомобилът вече не е нов, каквито са голям процент от колите у нас, той е препоръчително да бъде защитен от ръжда. Това важи особено за арките на колелата. През годините на експлоатация там се е натрупала много мръсотия и неминуемо започват да се появяват червеникаво кафяви петна. Има само един изход - пясъкоструйка на арките. Но трябва да го направите разумно, в противен случай ще има проблеми. Разказваме ви как компетентно да извършите тази работа.
През годините на експлоатация арките на колелата на всяка кола страдат от мръсотия повече, отколкото, да речем, дъното. Не е изненадващо, защото не само мръсотия и реагент лети към тях, но те са "бомбардирани" и от малки камъчета, летящи от колелата. Освен това между пластмасовия подкалник и самата арка се натрупват мръсотия и сухи листа. Естествено, такъв хумус е благоприятна среда за появата на ръжда . Ето защо, с течение на времето, за да не се появят дупки в арките, мръсотията и ръждата трябва да бъдат почистени, а след това повърхностите да се третират с антикорозионни средства.
Разбира се, арките могат да се почистват ръчно. Но това ще отнеме много време и няма да даде 100% резултат. Всъщност няма как на ръка да се почистят всички кухини. Така ръждата ще се появи отново. Това, което остава, е пясъкоструйката. Но тук има много нюанси.
При автомобилите, т.нар. пясъкоструйки се използват за третиране на джанти, но там дебелината на метала е далеч по-впечатляваща. Премахването на половин сантиметър не е проблем. Но това няма как да се случи с арките. Там трябва да се подходи по такъв начин, че да се премахне много тънък, милиметров слой. А решението е просто - колкото по-груб е пясъкът, толкова по-бързо можете да изчистите, но в случая ви трябва фин пясък.
Затова потърсете майстор, който работи само с каросерии на автомобили и изберете сухо и горещо време. Друг нюанс - след процедурата в никакъв случай не докосвайте почистената част. И веднага след пясъкоструйката грундът, боядисването и антикорозионната обработка трябва да се извършват на закрито. В резултат на това ще дадете на колата си втори живот. В края на краищата, след такава процедура можете да забравите за ръждата по арките поне за десет години.