IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо пясъкоструйка е жизненоважна за употребявана кола

След тази процедура можете да заблавите за ръжда по арките за дълго време

Когато автомобилът вече не е нов, каквито са голям процент от колите у нас, той е препоръчително да бъде защитен от ръжда. Това важи особено за арките на колелата. През годините на експлоатация там се е натрупала много мръсотия и неминуемо започват да се появяват червеникаво кафяви петна. Има само един изход - пясъкоструйка на арките. Но трябва да го направите разумно, в противен случай ще има проблеми. Разказваме ви как компетентно да извършите тази работа.


пясъкоструйка


През годините на експлоатация арките на колелата на всяка кола страдат от мръсотия повече, отколкото, да речем, дъното. Не е изненадващо, защото не само мръсотия и реагент лети към тях, но те са "бомбардирани" и от малки камъчета, летящи от колелата. Освен това между пластмасовия подкалник и самата арка се натрупват мръсотия и сухи листа. Естествено, такъв хумус е благоприятна среда за появата на ръжда . Ето защо, с течение на времето, за да не се появят дупки в арките, мръсотията и ръждата трябва да бъдат почистени, а след това повърхностите да се третират с антикорозионни средства.

Разбира се, арките могат да се почистват ръчно. Но това ще отнеме много време и няма да даде 100% резултат. Всъщност няма как на ръка да се почистят всички кухини. Така ръждата ще се появи отново. Това, което остава, е пясъкоструйката. Но тук има много нюанси.


пясъкоструйка


При автомобилите, т.нар. пясъкоструйки се използват за третиране на джанти, но там дебелината на метала е далеч по-впечатляваща. Премахването на половин сантиметър не е проблем. Но това няма как да се случи с арките. Там трябва да се подходи по такъв начин, че да се премахне много тънък, милиметров слой. А решението е просто - колкото по-груб е пясъкът, толкова по-бързо можете да изчистите, но в случая ви трябва фин пясък.

Затова потърсете майстор, който работи само с каросерии на автомобили и изберете сухо и горещо време. Друг нюанс - след процедурата в никакъв случай не докосвайте почистената част. И веднага след пясъкоструйката грундът, боядисването и антикорозионната обработка трябва да се извършват на закрито. В резултат на това ще дадете на колата си втори живот. В края на краищата, след такава процедура можете да забравите за ръждата по арките поне за десет години.


0 от 500
  • #5
    2 rate up comment 2 rate down comment
    vpenev ( преди 1 година )
    Това с песъкоструйката,грудовете и аникорозионните спрейове е нетрайно.Аз ползвам грес,ако ви е гъста може да я разредите с масло.Сваляте подкалниците и нанасяте с четка,в праговете и вратите също.Малко повечко работа е защото трябва да се свалят корите,но ефекта е отличен.Недостатък - греста мирише кофти,усеща се в купето, по-капризните да си купят антикорозионни вакси.
  • #4
    24 rate up comment 0 rate down comment
    Коментатор ( преди 1 година )
    Премахване на половин сантиметър от джантата не е проблем.....
  • #3
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Това за грундовете и боите не е вярно. Помагат и още как, ако повърхностите са отлично почистени от ръждата. Има бои, които са грунд и боя едновремено с много силни антикорозионни свойства. Ползвал съм и ръжда с години не се появява. Може и със спрей против ръжда да се напръска, а като изъхне да се напръска с цинк спрей и просто край на ръждата. За кухините продават специални вакси спрейове с дълги тънки маркуци се впръсква в кухините и ваксаъа прави тънък слой и не допуща вода и мизерии.
  • #2
    8 rate up comment 0 rate down comment
    TSLA ( преди 1 година )
    Браво, човече! Оказа се, ще веднъж на 3 години човек може да научи нещо тук. Читавите коли са покрити с композит отдолу и пластмаси в арките. Вода и камъчета не стигат до метала. Ланолина се използва от хилядолетия (араби/римляни) за импрегниране на кораби, палатки и за смазка на оръжията. Рицарските брони и оръжия са ги обмазвали с него и затова по музеите още лъщят и не ръждясват. Най-добрият инхибитор на ръжда при желязото; прави реакция с образуване на алкоксид по повърхността и в дълбочина.
  • #1
    16 rate up comment 2 rate down comment
    Доказано ( преди 1 година )
    Грундове и бои не помагат. Където е имало ръжда винаги пак избива още след първата зима при карането по солените пътища. Единственото което доказано работи и спира ръжда е ланолиновото масло. 1-2 пъти годишно колата се умива хубаво отдолу и като изсъхне се пръска ланолиново масло. В кухините също. Процедура отнема само няколко часа. Така може да запазите стара вече ръждясала кола или нова кола в перфектно състояние без ръжди и когато дойде време за продажба ще и вземете повече пари.