fallback

Шок: Ferrari отзовава още 2222 коли заради проблем със спирачките

По всяка вероятност предстоят сервизни акции и за собствениците в Европа, включително и за 17-те в България

За масовите производители отзоваването на две хиляди автомобила от пазара заради производствен дефект е капка в морето. Но за Ferrari, световния лидер при суперколите, то е истински шок - това се равнява на близо една пета от годишното производство. Компанията обяви в петък сервизна акция за 2222 бройки от моделите 458 Italia, 458 Speciale, 458 Speciale A, 458 Spider, 488 GTB и 488 Spider, продадени на китайския пазар. Причината е потенциален проблем със спирачките - последното, което бихте искали да ви се случи в суперавтомобил с максимална скорост 340 км/ч и ускорение от 0 до 100 км/ч за 3.4 секунди.                  Нещо повече - това е втората сервизна акция за тези модели след обявената през ноември за щатския пазар, което навежда на мисълта, че проблемът засяга цялото производство на 458 и 488 от около 10,000 автомобила, и предстоят нови акции за останалите пазари. В България по данни от регистрациите в МВР има 17 бройки от 458 и 488. Сервизните акции по правило се координират поотделно със съответните национални регулатори.           Удавеното 488 GTB на Джефри Роуз, от което тръгна скандалът       Около проблема се разшумя миналата есен покрай заведено дело от американеца Джефри Роуз срещу Ferrari North America. Спирачките на неговото 488 GTB отказали, докато паркирал пред дома си, колата прескочила плета и паднала в езерцето, където потънала. Автомобилът бил заменен с друга бройка 488, която обаче развила аналогичен проблем със спирачките.            Проблемът при автомобилите, чиято цена стартира някъде около 250,000 евро, е предизвикан от тази пластмасова капачка, със себестойност петдесетина цента         Разследването на Ferrari и поддоставчика им Bosch е показало, че причина за дефекта е най-обикновената капачка на резервоарчето за спирачна течност. При някои модели на 458 и 488 то не осигурява нужната вентилация, което може да създаде вакуум в системата. В по-сериозните случаи се стига до изтичане на спирачна течност и системата изобщо спира да функционира.

Новината за китайската сервизна акция доведе до спад от 3.1% в цената на акциите на Ferrari на миланската борса.         

 

fallback
  • #13
    До долния от 7ми ( преди 2 години )
    Последните 17 години съм карал Корола, Пасат, Голф и в момента пак Пасат. Останалите няма да ги изреждам. Проблеми с електроника никога не съм имал! Най-големия ми проблем е App Connect, проектира се на мултимедията един път на всеки 3 пъти проба. Това обаче не го слагам в проблема с електрониката, по скоро софт.
  • #12
    До долния ( преди 2 години )
    Е, що не кажеш и на нас, та да се видим в коли и ние. Великден е! Стават чудеса.. Пък и щом си открил топлата вода.. Имам 3 немски, даже 2 са си премиум там някакъв като гледам сегмента им. Последната е Пасат и си е пак с амбиции за полупремиум като им гледам цените, но не съм забелязал да са кой знае колко безпроблемни. Каски, като каски.
  • #11
    От 7 до Немската кас ( преди 2 години )
    Дреме ми, дали ми верваш...
  • #10
    Немската каска ( преди 2 години )
    7-мия, със сигурност караш немски каски и нямаш проблеми. Повярвахме ти! Я кажи коя е тази "безпроблемна" марка? Та и ние да се видим като теб в безпроблемно возило :)А за Ферари.. Случват се постоянно такива неща с всички марки.
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Капачката от снимката ще е невероятно ако осигурява някаква вентилация, не се вижда никакъв крапан
  • #8
    До 2 ( преди 2 години )
    Като караш Тесла с липсваща една накладка, се чува стържене, въпреки че автомобилът спира добре и си имаш едно на ум как да се силиш.Но като караш Ферари което до преди малко е спирало супер и ти откажат едновременно спирачните апарати и на четирите колела, да скочиш в шадравана на собствената си къща е най-големият късмет, който може да ти се случи, защото при удар в стълб Тесла се гаси с много вода, но Ферари не се гаси въобще и изгаря напълно. Случаи за доказателство много!
  • #7
    До #7 ( преди 2 години )
    Еми що не слагат magneti marelli или пък те за нищо не стават? Аз пък карам само немски, дреме ми ква е елекрониката, проблеми нямам. Разправят била проблемна... поне по седенките така вървят разговорите.
  • #6
    До номер 3 ( преди 2 години )
    Не, проблемът е, че марка, като Ферари разчита на поддоставчика на световните *** Бош. Карам само италиански автомобили и от опита който имам в 90 % от случаите повредите им се дължат на германските части вложени в тях. При проблем, а често и без да чакам изхвърля всичко пиано и Произведено от тези некадърни лъжци!
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    ами вижте кои са меринджеите на компаниите специалист по прахосмукачки оглави волво някакъв компютърен плактон оглави ферари шеф на тесла пуши весели цигарки ами нормално е това което се случва
  • #4
    До двамата ( преди 2 години )
    Проектирането също се извършва от хора!
fallback
Последни