fallback

Шок: Ferrari отзовава още 2222 коли заради проблем със спирачките

По всяка вероятност предстоят сервизни акции и за собствениците в Европа, включително и за 17-те в България

За масовите производители отзоваването на две хиляди автомобила от пазара заради производствен дефект е капка в морето. Но за Ferrari, световния лидер при суперколите, то е истински шок - това се равнява на близо една пета от годишното производство. Компанията обяви в петък сервизна акция за 2222 бройки от моделите 458 Italia, 458 Speciale, 458 Speciale A, 458 Spider, 488 GTB и 488 Spider, продадени на китайския пазар. Причината е потенциален проблем със спирачките - последното, което бихте искали да ви се случи в суперавтомобил с максимална скорост 340 км/ч и ускорение от 0 до 100 км/ч за 3.4 секунди.                  Нещо повече - това е втората сервизна акция за тези модели след обявената през ноември за щатския пазар, което навежда на мисълта, че проблемът засяга цялото производство на 458 и 488 от около 10,000 автомобила, и предстоят нови акции за останалите пазари. В България по данни от регистрациите в МВР има 17 бройки от 458 и 488. Сервизните акции по правило се координират поотделно със съответните национални регулатори.           Удавеното 488 GTB на Джефри Роуз, от което тръгна скандалът       Около проблема се разшумя миналата есен покрай заведено дело от американеца Джефри Роуз срещу Ferrari North America. Спирачките на неговото 488 GTB отказали, докато паркирал пред дома си, колата прескочила плета и паднала в езерцето, където потънала. Автомобилът бил заменен с друга бройка 488, която обаче развила аналогичен проблем със спирачките.            Проблемът при автомобилите, чиято цена стартира някъде около 250,000 евро, е предизвикан от тази пластмасова капачка, със себестойност петдесетина цента         Разследването на Ferrari и поддоставчика им Bosch е показало, че причина за дефекта е най-обикновената капачка на резервоарчето за спирачна течност. При някои модели на 458 и 488 то не осигурява нужната вентилация, което може да създаде вакуум в системата. В по-сериозните случаи се стига до изтичане на спирачна течност и системата изобщо спира да функционира.

Новината за китайската сервизна акция доведе до спад от 3.1% в цената на акциите на Ferrari на миланската борса.         

 

fallback
  • #3
    popa ot razgrad ( преди 2 години )
    както казваше Bernie Ecclestone, "проблемът на Ferrari е че там работят прекалено много италиянци"...
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    така е. Като се размажеш в някой стълб с модел S, за гасенето на който трябват 20 тона вода, поне те утешава мисълта, че е човешка грешка, а не при проектирането :D
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    А се оплаквахте от спирачките на Тесла, защото някой работник бил забравил да сложи една накладка. При Ферари проблемът идва още от проектирането на автомобила и съответно засяга цялата продукция, а не е човешка грешка от работниците на поточната линия
fallback
Последни